Administrativ handläggare till Fastighetsmäklarinspektionen

Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Om verksamheten
Fastighetsmäklarinspektionen är den statliga myndighet som ansvarar för fastighetsmäklarregistret, har tillsyn över fastighetsmäklare och informerar om god fastighetsmäklarsed. Inspektionen kommer att omlokaliseras till Karlstad senast den 1 december 2017. Läs mer på www.fmi.se arbetsuppgifter.

Publiceringsdatum
2017-01-18

Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill arbeta som administrativ handläggare hos en myndighet som på ett par års sikt kommer att ha 20-25 anställda. Som administrativ handläggare är du underställd den administrativa chefen. Du kommer att få möjlighet att arbeta med de flesta av myndighetens administrativa uppgifter. Men den viktigaste uppgiften kommer att vara ekonomiadministrationen.

Det här är rätt arbete för dig som vill arbeta med kvalificerade administrativa arbetsuppgifter såsom att ta fram underlag för årsredovisningar, budgetprognoser, fakturahantering, lönestatistik, deklarationer och andra redovisningar. I arbetet ingår också att handlägga olika administrativa ärenden, såsom registreringsärenden, upphandlingsfrågor och personaladministrativa dokument. Arbetsuppgifternas bredd gör arbetet omväxlande och intressant.

Vem är du?
Du ska ha en ekonomutbildning på lägst gymnasienivå och kunna grundläggande bokföring. Du ska ha tidigare erfarenhet av att arbeta inom den offentliga sektorn. Erfarenhet av statlig redovisning är meriterande. Att ha arbetat i dokument- och ärendehanteringssystem är också meriterande.

Vi kommer att lägga en stor vikt vid din personliga lämplighet för arbetet. För att möta tjänstens utmaningar ser vi att du som person är en strukturerad och noggrann organisatör som tycker om att arbeta både självständigt och i grupp. Vi vill att ditt arbete präglas av att du är kvalitetsmedveten, flexibel och serviceinriktad. Du är också en god kommunikatör med bra samarbetsförmåga. Du arbetar proaktivt, ser förbättringspotential och hjälper till där det behövs. Du har förmåga att på ett vårdat, enkelt och begripligt sätt utrycka dig i tal och skrift på svenska. Dina kunskaper i engelska är goda. Du har en mycket god datorvana samt mycket god kunskap i Office-programmen och Agresso eller likande redovisningssystem.

Myndigheten strävar efter jämn könsfördelning och mångfald.

Start
Tillträde sker enligt överenskommelse.

Ersättning
Individuell lönesättning tillämpas.

Sista ansökningsdag
Du är varmt välkommen att så snart som möjligt lämna in din ansökan, som ska bestå av ett personligt brev och ditt CV. Sista ansökningsdagen är den 18 februari 2017. Urvalsprocessen sker löpande, vilket innebär att intervjuer kommer att genomföras successivt under ansökningstiden.

Skicka din ansökan via hemsidan www.jurek.se.

Märk din ansökan med: administrativ handläggare

I denna rekryteringsprocess samarbetar Fastighetsmäklarinspektionen med Jurek Rekrytering & Bemanning AB. Vid frågor om rekryteringen är du välkommen att kontakta den ansvariga rekryteringskonsulten Anousheh Abuhamzeh på telefonnummer 0766-33 14 42 eller med e-post till anousheh.abuhamzeh@jurek.se. På myndigheten kan du kontakta Ola Gotting (Saco-S) tfn: 08- 580 069 21 eller Maud Widén (ST) tfn: 08-580 069 05.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anousheh Abuhamzeh 0766-33 14 42

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Adress
Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm

Kontorsadress
Biblioteksgatan 11

Jobbnummer
3268415

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB: