Administrativ handläggare 50 %

Skövde kommun / Organisationsutvecklarjobb / Skövde
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Skövde, Tibro, Tidaholm, Götene, Skara eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skövde kommun i Skövde, Götene, Hjo, Falköping, Mariestad eller i hela Sverige

Skövde är en framtidsstad med livskvalitet och drivkraft som får spännande saker att hända. Vi har en ledande position i Skaraborg och är på god väg att nå målet att bli 60 000 invånare. Med ett expansivt näringsliv, goda utbildningsmöjligheter och närhet till natur och kultur finns goda förutsättningar för en hög livskvalitet.

Skövde kommun är inne i en spännande utvecklingsfas och som anställd hos oss får du en fantastisk möjlighet att påverka Skövdes framtid. I sektor medborgare och samhällsutveckling samlas frågor som näringsliv, arbetsmarknad, vuxenutbildning, kultur, fritid, kommunikation, upphandling, kontaktcenter och överförmyndare. Områden som handlar om livskvalitet, attraktivitet och sysselsättning. Sektorn har också ett övergripande ansvar för att stödja och följa upp kommunens föreningsliv, folkhälsoarbete, barn- och ungdomspolitiska arbete, mångfalds och integrationsarbete och samordning av kommunens internationella arbete. Sektorn består av cirka 300 medarbetare.

Nu söker vi en administrativ handläggare till sektorns stab med placering i stadshuset som är direkt underställd sektorschef.

Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2016-06-16

Arbetsuppgifter
Som administrativ handläggare kommer du att vara ansvarig för en mängd olika frågor;
• Sammanställningar/Sammanfattningar av utredningar och enkätsvar
• Boka biljetter och boende vid konferenser
• Göra inköp, både i raindanceportalen och ute på stan
• Ansvara för skrivare, kontorsmaterial, kaffemaskin, posthantering, kopiering och kuvertering.
• Ansvara för att det är rent och snyggt i de gemensamma utrymmena på plan 1.

Utöver detta ingår ansvar som IT-samordnare, intranätansvarig och faktureringsansvarig.

Vi erbjuder utbildning i direktupphandling, behörig beställare och intranätet.

Kvalifikationer
Du ska ha gymnasieutbildning och gärna en vidareutbildning inom exempelvis handel och kontor. Datavana i framförallt Officepaketet är ett krav. Du ska kunna formulera text och bild.

Som person är du serviceinriktad, positiv och framåt. I ditt arbete är du noggrann, strukturerad och lyhörd. Du är bra på att se människor och anpassar ditt bemötande och arbetssätt utifrån situation och person för att nå resultat. Du gillar att arbeta självständigt.

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Tjänsten kan för högre tjänstgöringsgrad komma att kombineras med en tjänst som kommunvägledare i kommunens kontaktcenter.

Skövde Kommun arbetar aktivt för att utveckla jämställda och jämlika verksamheter riktade till kvinnor och män, pojkar och flickor oavsett bakgrund och tillhörighet samt arbetsplatser fria från diskriminerande strukturer.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Deltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-07-03
Ange följande referens när du ansöker: A585300
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Rogher Selmosson, Sektorschef 0500-497359

Företag
Skövde kommun

Adress
Skövde kommun
Avdelningen för arbetsgivarfrågor
54183 SKÖVDE

Kontorsadress
Fredsgatan 4 SKÖVDE

Jobbnummer
2910504

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skövde kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skövde kommun: