Administrativ chef
Chalmersområdet / Ekonomijobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomijobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Chalmersområdet i Göteborg Institutionen för kemi- och bioteknik är den största av Chalmers 16 institutioner. Vi är ca 270 personer engagerade inom forskning, utbildning, administration och service och omsätter omkring 230 miljoner kr per år. Forskningen spänner över ett brett område från kemi och biovetenskap i den ena änden till kemiteknik och bioteknik i den andra. Vi bedriver utbildning till civilingenjörsexamen i kemiteknik och bioteknik och är också ansvariga för fyra masterprogram: Biotechnology, Chemistry and Bioscience, Materials and Nanotechnology och Innovative and Sustainable Chemical Engineering.
Institutionens vision är:
Utbildning och forskning inom kemi- och bioteknik för hållbar utveckling och för ökad hälsa och livskvalitet
Vår administrativa chef går vidare till nya utmaningar och vi söker därför dig som vill vara med och organisera, leda och utveckla institutionens administrativa stöd. Administrationen på institutionen består idag av 20 personer som arbetar med bl. a redovisning, fastighetsansvar, studieadministration, personal- och ekonomihandläggning och service.
Som administrativ chef arbetar du med att utveckla och samordna institutionens samtliga administrativa frågor. Du ger kvalificerat administrativt stöd till institutionens chefer och medarbetare och du är chef för den administrativa personalen på institutionen. Den administrativa chefen deltar dessutom aktivt i utvecklingen av administrationen för Chalmers som helhet och samarbetar där med Chalmers gemensamma administration och med övriga institutioner.
Du rapporterar till institutionens prefekt och ingår i institutionens ledningsgrupp. Du ingår även i den grupp som utgörs av samtliga administrativa chefer på Chalmers.
Vi söker dig som har goda kunskaper inom det administrativa området och högskoleutbildning inom relevant område. Du har erfarenhet av arbetsledning och av att driva administrativa processer med ett bra resultat. Du ska ha förmåga att vägleda och stödja prefekt, avdelningschefer och forskargruppsledare i administrativa och ekonomiska frågor. Du har arbetat självständigt med verksamhetsplanering, budget och uppföljning, gärna som stöd till verksamhetschef, och du bör kunna samordna interna krav på uppföljning och annan styrinformation med Chalmers krav på institutionens redovisning.
Vi tror dessutom att du är kreativ och engagerad och att du ser en utmaning i att utveckla både arbetssätt och personal inom administrationsområdet. Du tycker det är roligt att samarbeta med andra och är inriktad på att lösa problem konstruktivt. Du har god förmåga att kommunicera, du är tydlig och har lätt för att entusiasmera din omgivning.
Har du frågor är du välkommen att kontakta Krister Holmberg, prefekt, tel 031-772 26 69, e-mail:
kh@chalmers.se eller Anna Ohlson, personalman, tel 031-772 26 38, e-mail:
anna.ohlson@chalmers.seVälkommen med din ansökan, märkt med referensnummer 2008/32. Ansökan ska ha inkommit senast den 21 februari 2008. Skicka ansökan till Registrator, e-mail:
registrator@adm.chalmers.se eller till nedanstående adress:
Registrator
Chalmers tekniska högskola
SE-412 96 Göteborg
Telefon växel: 031-772 10 00
Fackliga företrädare
SACO: Jan Lindér, telefon: 031-772 12 12
SEKO: Ralf Berndtsson, telefon: 031-772 16 13
ST: Marie Wenander, +46 31 772 37 49
Publiceringsdatum2008-02-05Anställningstyp/arbetstiderHeltid. Tills vidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista ansökningsdag 2008-02-21
Ange följande referens när du ansöker: Ref nr: 2008/32
Vi tar emot ansökan via epost:
registrator@adm.chalmers.seFöretagCHALMERSOMRÅDET
41296 GÖTEBORG
Telefonnummer: 031-7721000
KontorsadressKemigården 4
GÖTEBORG
Jobbnummer 119878
Observera att sista ansökningsdag har passerat.