Administrativ assistent till journalenheten
Region Kronoberg, Regionstab / Administratörsjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Kronoberg, Regionstab i Växjö,
Ljungby eller i
hela Sverige Välkommen till regionens administrativa hjärta, kanslienheten! Här tar vi hjälp av varandras kompetenser och erfarenhet och arbetar tillsammans för Region Kronobergs invånare och medarbetare.
Kanslienheten ansvarar bland annat för regionens arkiv, diarium, juristfunktion, patientnämndsverksamhet, nämndadministration och övrigt administrativt stöd till den politiska organisationen. Inom kanslienheten finns också regionens centrala journalenhet som i dagsläget hanterar delar av hälso- och sjukvårdens inkommande journalbeställningar. Arbetet sker i nära samarbete med regionarkivet och regionjurister för ett säkert och effektivt utlämnande av journalkopior.
Under hösten 2022 och våren 2023 kommer verksamheten att utvidgas till att omfatta merparten av hälso- och sjukvårdens journalbeställningar varför vi söker ytterligare medarbetare till enheten.
I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".
Publiceringsdatum2022-09-21Arbetsuppgifter• Hantera beställningar om utlämnande av journaler samt besvara eller hänvisa vidare journalrelaterade frågor till vårdgivande enheter.
• Hantera hela processen vid en begäran om journalutlämnande, från mottagande av begäran till utlämnande. Genomföra menprövning vid journalutlämnande ingår och sker med visst stöd av regionjurister.
• Hantera frågor kring spärrhantering och genomföra spärr av journal.
• Hantera frågor om loggutdrag och genomföra loggutdrag för privatpersoner.
• I samverkan med andra verksamheter vara delaktig i utformandet av regionövergripande riktlinjer och rutiner för journalutlämnande.
• Vara delaktig i förbättringsarbete för att utveckla journalenhetens arbetsprocesser.
KvalifikationerVi söker dig som lägst har gymnasieutbildning, gärna med inriktning mot vård och omsorg. Du har erfarenhet av administrativt arbete och då gärna inom hälso- och sjukvården. Erfarenhet av menprövning/sekretessprövning och kunskap om processen för journalutlämnande är meriterande.
Som person är du serviceinriktad, noggrann och lösningsorienterad. Du har lätt för att arbeta såväl tillsammans med andra som självständigt. Vidare är du professionell, hjälpsam och tillmötesgående i mötet med kunden. Du har en mycket god förmåga att kommunicera i både tal och skrift samt har en god datorvana som inkluderar Office-paketet. Kunskaper i engelska är meriterande.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.
Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-10-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagRegion Kronoberg, Regionstab
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "RST 18/22".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Kronoberg (org.nr 232100-0065)
Arbetsplats Region Kronoberg, Regionstab
Kontakt Enhetschef
Lisa Åberg
0470-58 37 38 Jobbnummer 7002038
Observera att sista ansökningsdag har passerat.