Administrativ assistent till företag inom sociala medier

Arena Personal Sverige AB / Administratörsjobb / Stockholm
2016-02-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ assistent till företag inom sociala medier" (publicerad 2016-04-25) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arena Personal Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2016-02-12

Om tjänsten
För kunds räkning söker vi omgående en administrativ assistent för en spännande möjlighet att arbeta inom sociala medier!

Uppdraget är hos ett internationellt välkänt företag med kontor centralt i Stockholm. Detta är ett heltidsuppdrag som förväntas pågå i 11 månader med önskad start den 7 mars.

I rollen som administrativ assistent kommer du att samordna interna och externa möten för ett flertal aktörer. Du kommer också arbeta med att planera och slutföra event vilket sätter höga krav på din organisationsförmåga.

I det dagliga arbetet kommer du förutom allmänna kontorsuppgifter även hantera hektiska och komplexa kalendrar, framställa datarapporter samt sammanställa utgiftsrapporter. En annan viktig arbetsuppgift är att koordinera både nationella och internationella researrangemang.

Då du kommer att samarbeta med andra avdelningar inom förtaget krävs att du är en god kommunikatör med förmåga att skapa och förvalta relationer.

Profil
I tjänsten som administrativ assistent söker vi dig som har en mycket stark organisationsförmåga samtidigt som du även är detaljorienterad.

Som person är du flexibel och kan snabbt anpassa dig till förändring och nya situationer. Du är självgående och har inga problem md att ta egna initiativ.

Du har goda kunskaper i rese-koordinering samt trivs att arbeta i ett högt tempo med mycket eget ansvar.

Eftersom du är duktig på att bygga och förvalta relationer är det givande för dig att effektivt interagera i företagets alla nivåer. Du är även team-fokuserad då du har kunskap och erfarenhet av hur man engagerar ett teams medlemmar för att lyckas göra snabba och effektiva övergångar och förändringar.

Utmärkta datakunskaper och erfarenhet av Outlook ser vi om ett krav, likaså att du är flytande såväl verbalt som skriftligt i svenska och engelska. Utöver detta ser vi det som en självklarhet att du har ett genuint intresse för sociala medier.

Vi ser det även som mycket meriterande om du har tidigare erfarenhet av att stödja och arbeta med ingenjörsteam och/eller marknadsföringsteam. Kompetens av att planera, organisera och genomföra storskaliga evenemang är ytterligare en stark merit. Detsamma gäller för erfarenhet från arbete med liknande uppgifter i en internationell miljö.

Vi erbjuder

Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.

Du har nära kontakt med din konsultchef som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.

Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.

Om verksamheten

Arena Personal har 20 års branscherfarenhet och är verksamma inom bemanning och rekrytering. Våra cirka 800 externa medarbetare verkar på cirka 500 arbetsplatser varje år. Arena Personal är en del av Arenakoncernen, där även Arbetslivsresurs och Impact ingår. Som en del av Arenakoncernen är vi en komplett HR-partner som erbjuder rekrytering, bemanning, organisationsutveckling, omställning och rehabilitering. Vi är experter på att få rätt person på rätt plats och erbjuder lösningar som passar våra externa medarbetare lika bra som våra kunder.

Så ansöker du
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-04
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 3021
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ida-Maria Bruhn 08-587 117 00

Företag
Arena Personal Sverige AB

Adress
Arena Personal Sverige AB
Fleminggatan 7
10425 Stockholm

Kontorsadress
Fleminggatan 7, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2668142

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arena Personal Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arena Personal Sverige AB: