Administrativ assistent till företag inom sociala medier

Arena Personal AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arena Personal AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2015-03-04

Om tjänsten
För kunds räkning söker vi omgående en administrativ assistent till centrala Stockholm. Företaget du kommer att arbeta i är ett internationellt välkänt företag inom sociala medier vilket sätter höga krav på tjänsten i fråga. Det är en heltidstjänst som kommer att pågå i 11 månader.

I rollen som administrativ assistent kommer du att samordna interna och externa möten för ett flertal aktörer. Du kommer att arbeta med att planera och slutföra event vilket sätter höga krav på din organisationsförmåga.

I det dagliga arbetet kommer du förutom allmänna kontorsuppgifter även hantera hektiska och komplexa kalendrar, framställa datarapporter samt sammanställa utgiftsrapporter.
En annan viktig arbetsuppgift är att koordinera både nationella och internationella researrangemang.

Då du kommer att samarbeta med andra avdelningar inom förtaget krävs att du är en god kommunikatör med förmåga att skapa och förvalta relationer.

Profil
I tjänsten som administrativ assistent söker vi dig som har en mycket stark organisationsförmåga samtidigt som du även är detaljorienterad.

Som person är du flexibel och kan snabbt anpassa dig till förändring och nya situationer. Du är självgående och har inga problem md att ta egna initiativ.

Du har goda kunskaper i Outlook och rese-koordinering samt trivs att arbeta i ett högt tempo med mycket eget ansvar.
Eftersom du är duktig på att bygga och förvalta relationer är det givande för dig att effektivt interagera i företagets alla nivåer.

Du är även team-fokuserad då du har kunskap och erfarenhet av hur man engagerar ett teams medlemmar för att lyckas göra snabba och effektiva övergångar och förändringar.

Utmärkta datakunskaper och erfarenhet av Outlook ser vi om ett krav, likaså att du är flytande såväl verbalt som skriftligt i svenska och engelska.
Utöver detta ser vi det som en självklarhet att du har ett genuint intresse för sociala medier.

Vi ser det som mycket meriterande om du har tidigare erfarenhet av att stödja och arbeta med ingenjörsteam och/eller marknadsföringsteam.
Erfarenhet av att planera, organisera och genomföra storskaliga evenemang är ytterligare en stark merit.

Vi erbjuder

Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Vi erbjuder tjänster inom olika områden och på olika nivåer. Hos oss har du chans att utvecklas genom varierande typer av uppdrag hos våra kunder. Du får flexibla arbetsförhållanden och -tider. Som extern medarbetare har du möjlighet att lära känna olika arbetsgivare och medarbetare, se nya arbetssätt och processer, arbeta i flera system och därmed bredda din kompetens och samla erfarenhet. Du får även viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Samtidigt står vi bakom dig och ger stöd när det är nödvändigt! Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.

Om verksamheten

Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. Vi försöker hitta uppdrag som passar dig som medarbetare så att du hela tiden utvecklas för då vet vi att du trivs och gör ett bra jobb! Vi agerar professionellt i alla lägen och har gedigen kompetens i bolaget. Du som medarbetare får därför trygghet och en kompetent arbetsgivare. Våra personalansvariga arbetar från början till slut med kunder och medarbetare i hela bemanningsprocessen vilket gör att vi har en nära kontakt och vet vad som är på gång och aktuellt för dig för tillfället.

Så ansöker du
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-04-10
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 2088
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jenny Bruhn 08-587 117 14
Ida-Maria Bruhn

Företag
Arena Personal AB

Adress
Arena Personal AB
Fleminggatan 7
10425 Stockholm

Kontorsadress
Fleminggatan 7, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2190958

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arena Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arena Personal AB: