Administrativ assistent till Bostadsenheten

Linköpings kommun / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Linköpings kommun i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Norrköping, Sundbyberg eller i hela Sverige

Om Kommunledningsförvaltningen
I en stor och innovativ kommun som Linköping har Kommunledningsförvaltningen en viktig central samordnande roll. Genom att ge service och stöd till medborgare, företag, organisationer och andra förvaltningar skapas goda möjligheter att utveckla och förverkliga idéer.

Att arbeta inom denna mångfacetterade förvaltning är att vara med och göra skillnad - att faktiskt påverka samhällsutvecklingen. De många olika uppdragen berör de flesta linköpingsbors liv och bidrar med ett långsiktigt perspektiv till bland annat ökad social och ekologisk hållbarhet samt förbättrad tillgänglighet i samhället.

Inom förvaltningen ryms allt från framåtblickande strategiarbete, modern kommunikation och effektiv administration till ett ambitiöst arbete med kompetensförsörjning samt trygghet och säkerhet i hela kommunen. Allt det där grundläggande som behövs i en kommun som växer och utvecklas.

Om arbetsplatsen
Ett av Linköpings kommuns viktigaste mål är en sammanhållen stad. Bostaden är en viktig faktor för människors möjligheter att delta i samhället, etablera sig socialt och bygga upp långsiktiga kontakter. En bostad är viktig för människors möjligheter att söka och erhålla ett arbete och därmed för möjligheterna till egen försörjning.

Enheten för bostadsförsörjning är en ny organisation inom kommunen som kommer att ha helhetsansvar för bostadsförsörjning för målgrupper som kommunen har ett särskilt ansvar för och som inte på egen hand kan hitta bostad. Enhetens uppdrag blir att utveckla kommunens samarbetsformer med bostadsmarknadens aktörer, kommunala och privata bostadsbolag samt branschorganisationer. Enheten ska skapa, implementera och utveckla en professionell och måleffektiv verksamhet för in- och uthyrning av kommunala boenden. Verksamhetsstart planeras till 1 september och du kommer att få möjlighet att vara med i en spännande och dynamisk uppstartsfas.

Publiceringsdatum
2018-07-06

Dina arbetsuppgifter
Som administrativ assistent kommer du att stödja arbetet med uthyrning av bostäder till våra målgrupper. Du kommer att bidra med administrativ hantering av vårt bestånd av andrahandshyresavtal samt medverka i förvaltning av dessa. Exempel på arbetsuppgifter är upprättande av hyresavtal, administrera hyresbetalningar, kontakter med hyresgäster, fastighetsägare och entreprenörer, kontakter med kommunens förvaltningar och statliga myndigheter, ansökning av medel för tomhyror, diarieföring av ärenden.

Kvalifikationer
Vi söker dig med lägst gymnasieutbildning och det är meriterande med en vidareutbildning inom administration. Du ska ha tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter eller erfarenhet av arbetsuppgifter som arbetsgivaren bedömer som likvärdiga. Det är meriterande att tidigare ha arbetat med administrativa arbetsuppgifter inom fastighetsbranschen.

Du som söker tjänsten måste inneha en mycket god datavana och vi ställer krav på att du har mycket god erfarenhet av Officepaketet. Det är vidare meriterande med erfarenhet av ekonomisystemet Agresso.

För att bli framgångsrik i tjänsten ser vi att du är duktig på att planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter, strukturerar dem och driver dina processer vidare. Arbetet ställer höga krav på systematik, noggrannhet och strukturerade arbetsformer. Vidare har du lätt för att anpassa dig efter ändrade omständigheter och har lätt för att ändra ditt förhållningssätt.

Du är trygg, stabil och kan förhålla dig på ett sätt som är anpassat efter situationen. Du tar egna initiativ och sätter igång det som behövs göras för att uppnå resultat. Vidare arbetar du bra tillsammans med andra människor och kan relatera till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Till sist ser vi att du har lätt för att ta till dig ny kunskap och nya arbetssätt.

Information om tjänsten
Tillträde: enligt överenskommelse

Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100 %

Antal lediga tjänster: 1 st.

Ref. nr: 1642

Om Linköpings kommun
I Linköpings kommun är idéer och innovation centralt. Det är nämligen idérikedomen hos kommunens engagerade och inflytelserika medarbetare som ger Linköping möjligheten att utvecklas och vara en av Sveriges snabbast växande städer. Här är kreativitet, mångfald och jämställdhet minst lika viktigt som att ligga i framkant när det gäller världsledande högteknologi och nytänkande forskning. Tillsammans förbättrar vi våra invånares vardag och framtid. Linköping - Där idéer blir verklighet.

För mer information om hur det är att arbeta hos oss hittar du här:linkoping.se

Varaktighet, arbetstid
Dagtid heltid 100 %

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Fedja Serhatlic, Enhetschef för bostadsförsörjningen fedja.serhatlic@linkoping.se 013-206190
Britt-Marie Sandström, Facklig företrädare Vision britt-marie.sandstrom@linkoping.se 013-207140
Janin Tekkeden, Facklig företrädare, SACO 013-20 67 80

Företag
Linköpings kommun

Adress
Linköpings kommun
Linköpings kommun, Kommunledningsförvaltningen
58181 Linköping

Kontorsadress
Storgatan 58, 582 23, Linköping

Jobbnummer
4251725

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Linköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Linköpings kommun: