Administrativ assistent sökes

Region Jämtland Härjedalen, Serviceenheten / Administratörsjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Jämtland Härjedalen, Serviceenheten i Östersund

I Region Jämtland Härjedalen är livskvaliteten i fokus. Här är den storslagna naturen alltid nära. Här bor du trivsamt och kan fylla din fritid med upplevelser. Vår vision är god hälsa och vi vill vara en organisation som du längtar till och växer i. Hos oss jobbar du med kollegor från många yrken, med både spets och bredd i kompetensen vilket tillåter dig att utvecklas i din roll. Du är också medlem i vår personalförening som erbjuder en mängd olika och roliga aktiviteter.

Som invånare i Region Jämtland Härjedalen kan du få bidrag för resor till och från vården. Vissa invånare kan även få hjälp med resekoordinering. Resorna sker oftast inom regionen, men i många fall även utanför regionen och ibland utanför landet. Sjukresehandläggning innebär bedömning av en persons förmåga i relation till olika färdsätt.

Målet är en sjukreseadministration med hög kvalitet samt säkerställa att invånare får samma information och villkor för resor i samband med vård och i övriga frågor kopplade till sjukresor, t ex boende i samband med sjukresa. Reseservice har en central funktion med prioriterade uppdrag där vi har möjlighet att forma våra egna rutiner och arbetssätt i syfte att säkerställa god service till både invånare och medarbetare. Genom korrekt myndighetsutövning och tillämpning av regelverk, ger vi information och service kring sjukresor.

Reseservice söker nu en Administrativ Assistent med ett utvecklat konstruktivt servicetänk. Tillsammans med dina kollegor kommer du att ansvara för att verksamheten bedrivs och utvecklas på ett professionellt och effektivt sätt. Reseservice har bekväma arbetstider och sitter i nya fräscha lokaler i centrala Östersund. Möjlighet till arbete hemifrån finns.

Publiceringsdatum
2023-04-18

Arbetsuppgifter
• Hantera bidragshandläggning av sjukreseärenden.
• Ansvara för bokföring av kostnader och intäkter för Reseservice verksamhet och förvaltningsområde.
• Aktivt delta i och driva utveckling av rutiner och förbättringar inom verksamheten.
• Aktivt delta i effektiviserings- och digitaliseringsprojekt inom förvaltningsområdet.
• Svara på frågor kring sjukresors regelverk och dess tillämpning.
• Med gott och professionellt bemötande ge service till patienter och vårdanställda via telefon, mail och fysiska möten.
• Framtagande av ekonomiska underlag för fakturering för sjukresor och färdtjänst, anropsstyrd trafik.
• Framtagande av det statistiska underlaget för kostnader och intäkter Reseservice verksamhet och förvaltningsområde.
• Fakturera regioner, kommuner och interna funktioner för utförda tjänster.
• Aktivt delta i utredningar kring kostnader, reseflöden, statistik, utveckling på uppdrag från Enhetschef och Utvecklingsstrateg.
• Ansvara för att formulera och uppdatera rutiner kring ekonomiska underlag, kostnadshantering, fakturering och intäkter.

Kvalifikationer
Kvalifikationer
• Erfarenhet från arbete inom callcenter, kundtjänst, resebyrå eller myndighet.
• Dokumenterad erfarenhet av bokföring och budgetarbete.
• Stor vana av arbete via telefon, internet och Officepaketet samt övergripande god systemförståelse.
• Förmåga att obehindrat arbeta på Svenska och Engelska i tal och text.
• Förmåga att agera objektivt, lösningsfokuserat och serviceinriktat vid svåra situationer.

Meriterande:
• Erfarenhet av arbete med myndighetsutövning och bedömning/beslut enligt regelverk.
• Bakgrund som ekonom, ekonomiassistent, administratör, handläggare.
• Efarenhet av förbättringsarbete inom en organisation.

Då arbetet innebär kontakt med patienter, vårdavdelningar m fl. kommer stor vikt att läggas vid dina personliga egenskaper. Urval kommer därför i stor mån ske utifrån dessa personliga egenskaper, vid sidan av de formella kunskaperna.

Du är socialt kompetent och uppträder och kommunicerar på ett professionellt sätt. Självständig, noggrann och effektiv. Då arbetets intensitet bitvis kommer vara ganska hög behöver du kunna hantera och prioritera ärenden tillsammans med de övriga i teamet på ett smidigt sätt. Du behöver vara stresstålig och har en fallenhet för arbete med siffror.

För att trivas med arbetsuppgifterna behöver du ha ett uppmärksamt och tillmötesgående förhållningssätt samt känna dig trygg i en organisation där förändringar och utveckling tillhör vardagen. Din goda samarbetsförmåga gör det lätt att kommunicera konstruktivt med olika typer av människor. Du är flexibel, har tålamod och visar förståelse för varje unik person och situation. Du skall kunna arbeta efter gällande lagar, riktlinjer och rutiner samt har förståelse för offentlighets- och sekretessregler.

ÖVRIGT
För frågor om Reseservice och arbetsuppgifter som omger tjänsten: kontakta Mats Öhman, Teamledare för Reseservice eller Martin Rosén, Utvecklingsstrateg.
För övriga frågor kring tjänsten, kontakta Henrik Larsson, Enhetschef, Serviceenheten.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
http://www.regionjh.s

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Pers 356/2023".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Jämtland Härjedalen (org.nr 232100-0214), http://www.regionjh.se

Arbetsplats
Region Jämtland Härjedalen, Serviceenheten

Kontakt
Utvecklingsstrateg
Martin Rosén
martin.rosen@regionjh.se
063-14 79 31

Jobbnummer
7673721

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Jämtland Härjedalen, Serviceenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Jämtland Härjedalen, Serviceenheten: