Administrativ assistent med ekonomikompetens

Flens Kommun / Administratörsjobb / Flen
2020-01-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ assistent med ekonomikompetens" (publicerad 2022-02-21) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Flen, Katrineholm, Eskilstuna, Gnesta, Vingåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Flens Kommun i Flen

Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta!

Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi.
Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande.

Socialförvaltningen ger stöd och omsorg till Flens kommuninvånare. Förvaltningen har tre avdelningar; Avdelningen för Äldreomsorg, Funktionsnedsättning/Myndighet och uppdrag samt Individ och familj.



Arbetsuppgifter

Som administrativ assistent inom avdelningen Individ och familj, har du stor bredd i dina arbetsuppgifter. Du är direkt placerad under avdelningschef i staben tillsammans med två andra administratörer. Du kommer serva enheterna Egen försörjning och Utförarenheten Barn, unga och vuxna samt vid behov täcka upp vid frånvaro för de övriga administratörerna.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av ekonomi, faktura och personaladministration samt handläggning av ärenden som återsöks hos Migrationsverket. Utöver dessa arbetsuppgifter tillkommer det bl a chefsstöd, rapportering och dokumentation samt viss service till medarbetarna.



Vi söker dig

Vi söker dig som kan arbeta självständigt och som har en gymnasieexamen med administrativ/ekonomisk inriktning. Du har flera års erfarenhet av ekonomiskt och administrativt arbete och en mycket god förmåga att kommunicera samt uttrycka dig i det svenska språket både i tal och skrift samt mycket god datavana. Du ska ha hög ansvars- och servicekänsla med fokus på att följa regelverk och kvalitet som följer ditt arbete. Du måste vidare ha dokumenterat goda kunskaper inom ekonomi, statistikhantering, personaladministration och dokumentation. Meriterande är om du har arbetat inom socialförvaltningens individ och familjeomsorg. Har du dessutom arbetat i Googlemiljö, Combine, Kvalitetsledningssystem och Lex eller andra system är det extra meriterande.



Dina egenskaper

För att lyckas i uppdraget måste du ha en hög känsla för service, organisation och struktur, vara självgående och våga ta egna initiativ. Du är flexibel och prestigelös i ditt sätt, trivs att samarbeta med andra och trygg i dig själv och i din professionella roll. Du bör också ha förmåga att se förändringspotential i administrativa rutiner och våga föreslå förändringar. Som person trivs du i en roll med många olika parallella uppgifter i tidvis högt tempo. Du är kvalitetsmedveten och ser möjligheter i att aktivt kunna bidra till att utveckla vår verksamhet. Du måste kunna arbeta självständigt men ska även ha förmågan att arbeta i team och bidra till att helheten fungerar.

Vidare har du lätt för att knyta nya kontakter både inom och utanför den egna organisationen och trivs med ett omväxlande och utmanande arbete. Vi lägger stor vikt vid din personliga professionalitet vid rekryteringen och söker medarbetare med rätt attityd, inställning och som delar Flens kommuns värderingar.

Vi lägger även stor vikt vid personlig lämplighet.





Varaktighet,arbetstid

Tillsvidareanställning 100 %, dagtid Tillträde snarast möjligt, enligt överenskommelse.



Lön Flens kommun tillämpar individuell lönesättning



Ansökan Sista dag att ansöka är 2020-01-31



Kontaktpersoner:

Magdalena Palmcrantz

Avdelningschef

0157 - 430360



Helene Sjöström

Administrativ Assistent

0157 - 430925



Fackliga företrädare söks via växeln

0157 - 430000

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Heltid

Publiceringsdatum
2020-01-10

Ersättning
Flens kommun tillämpar individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Flens kommun

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Flens kommun (org.nr 212000-0332), https://www.flen.se/sv/Om-Flens-kommun/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb1/

Arbetsplats
Flens Kommun

Jobbnummer
5035594

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Flens Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Flens Kommun: