Adjunkt i data- och systemvetenskap
Stockholms Universitet / Högskolejobb / Stockholm
2011-07-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Adjunkt i data- och systemvetenskap" (publicerad 2016-10-14) ⬅️
Visa alla högskolejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Universitet i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Sollentuna,
Täby eller i
hela Sverige STOCKHOLMS UNIVERSITET SÖKER EN
Adjunkt i data- och systemvetenskap med inriktning mot animering och 3D-modellering,
vid Institutionen för data- och systemvetenskap.
Sista ansökningsdag 2011-08-16. Dnr: SU 616-1707-11
Ämnesområde
Data- och systemvetenskap med inriktning mot animering och 3D-modellering.
Ämnesbeskrivning
Denna anställning fokuserar på animering och 3D-modellering, speciellt inom datorspelsutveckling.
Publiceringsdatum2011-07-16Dina arbetsuppgifterInnehavaren skall bedriva färdighetsträning ? att lära studenter hantera programvaror för animering och 3D-modellering.
Mer specifikt består arbetsuppgifterna av:
• Färdighetsträning inom 3D-modellering och animering
• Utveckling av läromedel för tekniskt avancerade programvaror och arbetsprocesser
• Handledning av studenter inom nedan nämnda verktyg och tekniker
Sex månaders provanställning kan komma att tillämpas. Den nya anställningsformen ?adjunkt? vid Stockholms universitet innebär inga automatiska befordringsmöjligheter till vetenskapliga anställningar på högre nivå.
Behörighetskrav
Behörig att anställas som adjunkt är den som har avlagt magisterexamen i data- och systemvetenskap eller har motsvarande kompetens samt visat pedagogisk skicklighet. Vidare krävs dokumenterad erfarenhet av undervisning inom programvaror för animering och 3D-modellering.
Den sökande skall vara van att utveckla instruktions¬filmer och presentationer för olika programvaror inom animering och 3D-modellering.
Den sökande skall ha såväl förmåga att samarbeta som den förmåga och lämplighet i övrigt som behövs för att fullgöra arbetsuppgifterna väl.
Bedömningsgrunder
Särskild och lika vikt fästes vid pedagogisk skicklighet och erfarenhet av ett större antal relevanta områden och programvaror. Erfarenhet från de senaste fem åren har högst meritvärde.
Som relevanta områden och programvaror räknas:
• Spelmotorer (t.ex. UDK, Unity3D, Ogre)
• Programvara för animering (t.ex. MotionBuilder, Maya, 3DS Max och Blender)
• Multimediaprogram (t.ex. Photoshop, AfterEffects, Flash, Mudbox, zBrush)
• Avancerad teknisk utrustning inom 3D-visualisering och animering (t.ex. MotionCapture MVN, 3D-skanner, 3D-skrivare)
• Programkod (t.ex. C, C++, C#, Java, ActionScript, XML, PHP, SQL)
• 3D-modellering (modellera, texturera, rigga och skinna organiska och hårda objekt)
• Animation (storyboarding, karaktärsanimering, rendering till film)
För fler bedömingsgrunder, se fullständig annons på
www.su.se/ledigaanstallningarÖvriga upplysningar
Upplysningar om anställningen lämnas av Stefan Möller, tfn: 08-161657, e-post:
sm@dsv.su.seFrågor angående ärendets handläggning och riktlinjer för ansökan besvaras av handläggare Henrik Lindell, tfn 08-16 2048, e-post:
henrik.lindell@samfak.su.seFackliga företrädare är Bo Ekengren (SACO), Lisbeth Häggberg Fackförbundet ST), tel 08-16 20 00 vx, samt Gunnar Stenberg (SEKO), tel 070-316 43 41.
Välkommen med din ansökan senast 2011-08-16
Märk ansökan med Dnr SU 616-1707-11 och skickas per post till:
Stockholms universitet
Registrator/PÄ
106 91 STOCKHOLM
Eller per e-post till:
registrator@su.seArbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-08-16
Ange följande referens när du ansöker: Dnr SU 616-1707-11
Ansökan kan skickas till e-postadress:
registrator@su.seFöretagStockholms universitet
AdressStockholms universitet
10691 STOCKHOLM
Jobbnummer 986495
Observera att sista ansökningsdag har passerat.