Adecco i Södertälje söker Inköpsassistent

Adecco, Södertälje / Kontorsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco, Södertälje i Södertälje, Salem, Botkyrka, Huddinge, Stockholm eller i hela Sverige

Adecco är världens ledande bemanningsföretag. Vi arbetar som en komplett HR partner till våra globala och lokala kunder inom verksamhetsområdena Recruitment, Outsourcing, Staffing Services och Human Capital Solutions. Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag.
Vi söker nu en Inköpsassistent till vår kund.

Publiceringsdatum
2010-01-26

Dina arbetsuppgifter
Ansvara för att det operativa materialflödet fungerar optimalt så att vi kan försörja produktionen med varor till rätt kvalitet, i rätt tid och med lägsta möjliga totalkostnad.
De huvudsakliga arbetsuppgifterna är:
• Sammanställa, skicka och följa upp prognoser till externa leverantörer.
• Beställa material från externa leverantörer på anmodan från planeringsfunktionerna.
• Leveransbevakning.
• Driva den kommersiella delen av reklamationsärenden mot externa leverantörer.
• Hantera kassationsutredningar.
• Sammanställa statistik/information.
• Rapportera KPI: er.
• Medverka i tvärfunktionella team.
• Delta i leverantörsbesök.
• Arbeta med målstödjande aktiviteter mot gruppens gemensamma mål.
• Arbeta med Lean och kontinuerligt förbättringsarbete.
• Delta i projekt inom materialförsörjningen.
Tjänsten innebär i hög grad interna och externa kontakter (svenska/engelska).

Erfarenheter
Viktigt med inköpserfarenhet och helst tidigare erfarenhet av att ha arbetat i Spira som är företagets inköpssystem.
Goda kunskaper i Svenska och Engelska i tal och skrift.
Goda kunskaper i Officepaketet.

Dina personliga egenskaper
• Noggrannhet
• Samarbetsförmåga
• Flexibilitet
• Uthållighet
• Initiativförmåga
För att jobba som konsult bör du vara positiv, flexibel och kontaktskapande. Du har stor personlig mognad och en hög känsla för service. Du har lätt att lära känna såväl nya rutiner som människor och får i gengäld en vardag som utvecklar och stimulerar dig.
Detta erbjuder Adecco dig
Utifrån din kompetens och dina ambitioner ger Adecco dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Med varierande uppdrag skaffar du dig på kort tid en bred erfarenhet samt ett stort kontaktnät.
Fakta om anställning
Detta uppdrag är på heltid (100%) under perioden 2010-03-08 -2010-08-31.
Intresserad
Har annonsen fångat ditt intresse så är du välkommen att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden. Ansöker gör du genom att du registrerar dig på vår hemsida www.adecco.se eller via denna länk http://www.adecco.se/pages/jobad.aspx?adid=931788 .
Kontaktperson på Adecco; Åsa Jonsson 08-555 987 00 e-mail asa.jonsson@adecco.se

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast lön + rörlig lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-02-22

Företag
Adecco, Södertälje

Adress
Adecco, Södertälje
Storgatan 1
15172 Södertälje

Kontorsadress
Storgatan 1
Södertälje

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-555 987 00
Faxnummer: 08-55598799
E-postadress: sodertalje@adecco.se

Jobbnummer
573534

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco, Södertälje

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco, Södertälje: