Account Manager till ett världsledande globalt e-handelsföretag - Wrknest AB - Säljarjobb i Stockholm
Account Manager till ett världsledande globalt e-handelsföretag
Wrknest AB / Säljarjobb / Stockholm
2021-10-14

Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Lidingö
Visa alla jobb hos Wrknest AB i Stockholm

Publiceringsdatum
2021-10-14

Om tjänsten
Wrknest söker nu för kunds räkning flera Account Manager till en stor internationell koncern inom e-handel som nu växer på den svenska marknaden. Du kommer att vara en del av ett litet internationellt team med kompetenta och högt kvalificerade medarbetare inom en större koncern där det finns stora möjligheter att utvecklas och växa tillsammans med företaget. Detta är ett globalt ledande företag som är verksamt inom fem europeiska länder, samt USA, Japan, Kina, Indien, Kanada, Mexiko och Brasilien. Du kommer därmed att få möjligheten att arbeta i en internationell arbetsmiljö hos en av de mest innovativa och framgångsrika e-handelsleverantörerna i världen. Då företaget expanderar inom Europa kommer mycket fokus ligga på att attrahera kunder med anpassade och attraktiva produkter för den svenska och europeiska marknaden. Detta innebär att du kommer få möjligheten att samarbeta med framgångsrika online-återförsäljare från olika branscher. Rollen innebär ett stort ansvar för att uppnå affärsmässiga och finansiella mål i en snabbföränderlig miljö. Detta ger dig utmärkta tillväxtmöjligheter och möjligheter till att utöka din egna kompetens inom området.

Detta är en direktrekrytering till kund i Stockholm.

Dina framtida arbetsuppgifter

I rollen kommer man att kontakta nya kunder och hjälpa dem med deras expansion och få deras företag att växa genom att inleda ett partnerskap. Du kommer som Account Manager att ansvara för att leverera ny affärstillväxt och maximera intäktsgenerering för utvalda produktfamiljer.

Som en del av rollen kommer du som Account Manager att analysera försäljnings- och trafikdata för att identifiera möjligheter att skapa nya samarbeten med framtida kunder, både nationella och internationella, samt ge konkurrenskraftig kunskap mot generering av leads. Du kommer att samarbeta med säljare från andra bolag för att kunna sälja deras produkter via er och expandera sin verksamhet nationellt och internationellt. I rollen kommer du dessutom arbeta med olika interna intressenter både inom och utanför landet för att stödja konsolideringen av befintliga och utveckling av nya tjänster.

Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen bestå av att:

* Utveckla långsiktiga relationer med partners, stödja dem i integrationen av deras erbjudanden och utveckla ambitiösa mål för framtida tillväxtutsikter
* Uppnå affärsmässiga och ekonomiska mål och driva tillväxten av företagets tredjepartsverksamhet i utvalda kategorier
* Identifiera möjligheter att förbättra Marketplace-affären för alla säljare genom skalbara lösningar och hantera lanseringen av dessa lösningar
* Dela lärdomar med dina globala motsvarigheter (EU, USA och Asien-team) för att driva bästa praxis och för att identifiera nya möjligheter
* Identifiera och bidra till projekt som fokuserar på att förbättra kund- och säljarupplevelse, arbeta nära med interna och externa team

Vi söker dig som har

* En kandidatexamen i ekonomi eller liknande

* Cirka ett års arbetserfarenhet inom B2B - försäljning
* Avancerad kunskap inom excel- och databasanalys, samt erfarenhet av att lösa analytiska problem
* En förmåga att uttrycka dig mycket väl i tal och skrift, både på svenska och engelska

Vi ser det som meriterande med

* Språkkunskaper inom ett annat nordiskt språk, dvs. finska, danska eller norska
* En magisterexamen, samt hög akademisk prestation
* Erfarenhet av detaljhandel, teknikföretag, samt e-handelsföretag
* Erfarenhet av att använda Salesforce eller annat CRM-verktyg

Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är självgående, analytisk och kommunikativ. Som person är du även initiativtagande i ditt arbete, driven och affärsmässig i din kontakt med kunder och kollegor. Då företaget befinner sig i en snabbföränderlig och hög presterande miljö är det viktigt att du är högt organiserad, resultatorienterad och har en förmåga att snabbt byta fokus.

Övrig information

Start: Omgående

Anställningsform: Heltid (40h/vecka)

Placering: Stockholm

Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Wrknest AB

Jobbnummer
6040543


Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wrknest AB: