Account Manager till Chiller Sverige AB

Bravura Sverige AB / Säljarjobb / Stockholm
2024-10-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Account Manager till Chiller Sverige AB" (publicerad 2024-12-05) ⬅️


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss - som konsult eller rekryterad.

Publiceringsdatum
2024-10-30

Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Chiller Sverige AB.

Om företaget
Chiller Sverige AB har funnits på den svenska marknaden i över 20 år och är ett dotterbolag till Chiller Oy med huvudkontor och fabrik i Finland. Chiller är en del av den finska familjekoncernen KOJA Group.

Chillers kundspecifika tillverkning i kombination med experttjänster och kännedom om nordiska förhållanden borgar för att deras kunder får en optimal helhetslösning som är hållbar, energieffektiv och miljövänlig. Deras kyl-, värme- och energisystem används i både nya och renoverade byggnader. Deras produktportfölj är anpassad för kommersiella fastigheter, sjukhus, tillverkningsindustrin, datahallar, hotell och andra byggnader var det finns i behov av kyla och värme.

Chiller är en del av Koja Group, ett finskt ansvarsfullt familjeägt företag som erbjuder smarta och energieffektiva luftbehandlingslösningar för fartyg och byggnader, samt fläktlösningar för industrin. De skapar platsspecifika lösningar, produkter och tjänster från början till slut effektivt och säkert - med nästan 90 års erfarenhet. De förbättrar ständigt sin verksamhet på ett miljömässigt hållbart sätt och försöker alltid minska vårt koldioxidavtryck.
Du kommer att arbeta efter deras brandlöfte "The Chiller Way", vilket innebär att stötta dina kunder i ur och skur.

Besök gärna deras hemsidor:
Chiller https://www.chiller.eu/se/
Koja Group https://www.koja.fi/en/

Dina arbetsuppgifter
Som Account Manager utgör du en nyckelperson i säljprocessen, med målet att göra Chillers produkter och produktvalsprogram kända på det svenska marknadsområdet för VVS konsulter och fastighetsägare. Du ansvarar för kundaktiviteter och att stödja VVS konsulter i teknisk planering och att använda Chillers produktvalsprogram.

Här ansvarar du för att driva kundrelationer, samtidigt som du genomför kundmarknadsföringsaktiviteter som stödjer Chillers affärsmål. Du kommer att arbeta nära med kund och säkerställer tillsammans med ditt säljteam att deras behov och förväntningar möts. I det dagliga arbetar du med att boka och utföra kundmöten med den primära kundgruppen, VVS-konsulter. Du svarar på tekniska förfrågningar och ger förslag på olika typer av vätskekyl- och klimataggregat, värmepumpar, fläktluftkylare. Du kommer även att ha en tät kontakt med säljare i andra regioner samt kontakt med fabriken i Finland för rådgivning kring tekniska lösningar. Dina uppgifter inkluderar att vägleda och stödja tekniska designers i att använda våra produktvalsprogram.

Ditt geografiska fokus ligger runt om i hela Sverige, så resor inom Sverige förekommer. Du rapporterar till VD för Chiller Sverige AB.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Examen inom VVS teknik eller närliggande område (alternativt nära till examen)
• Bakgrund inom kyl- eller värmepumpsbranschen alternativt VVS- och byggnadsbranschen (exempelvis i en roll som säljare, tekniker, VVS konsult, arbetsledare, projektledare, projektör eller konstruktör m.fl.)
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift.
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift

För att trivas i rollen är du social och utåtriktad, och trivs i mötet med kund tack vare dina goda kommunikativa förmåga samt presentationsfärdigheter. Som person är du serviceinriktad och strävar efter att alltid erbjuda kunden den bästa tekniska lösningen. Då en stor del av tjänsten innebär kundbesök på plats är det viktigt att du är organiserad, för att kunna planera, boka och genomföra dina möten. Vidare är du resultatorienterad, du drivs av att sätta mål och självständigt driva ditt arbete framåt för att nå dem. Slutligen är du flexibel, du trivs i samarbete med andra och i föränderliga arbetsförhållanden.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Chiller har flera kontor i Sverige, men du utgår från Chiller Sveriges huvudkontor på Ekerö, Stockholm. Om din bostadsort är någon annanstans är vi redo att förhandla om andra arrangemang.
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Fanny Danielsson
fanny.danielsson@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
8984494

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: