4 Tekniska Specialister sökes för längre konsultuppdrag
Experis IT Huvudkontor / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis IT Huvudkontor i Stockholm,
Solna,
Sollentuna,
Södertälje,
Sigtuna eller i
hela Sverige Experis IT erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom IT via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis IT finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Vi söker 3 Tekniska Specialister inom nät och 1 inom server och lagring.
Publiceringsdatum2015-04-23Dina arbetsuppgifterSom Teknisk Specialist eller Kommunikationstekniker arbetar du inom nätverk och kommunikation som exempelvis TCP/IP, routing- och switchteknik, integration av data och telefoni samt kommunikationssäkerhet. Inom området nätdesign arbetar man med att genomföra förstudier och ta fram specifikationer som omsätter verksamheternas behov i tekniska krav på datanät vad gäller tillgänglighet, trafikdimensionering, topologi och teknikval.
I din roll utför du tekniska kravställningar och utvärderingar av olika fabrikat och modeller på routrar, switchar, accesspunkter och andra aktiva nätapparaturer. Du kommer även att projektera, installera, konfigurera och dokumentera routrar, switchar, accesspunkter, och annan nödvändig nätapparatur i enlighet med gällande nätdesign.
Datanäten understöds av ett antal nättjänster och nätövervakningssystem. Din roll blir att installera, konfigurera och dokumentera servrar med denna typ av nättjänster. Du kommer även att arbeta med arkitektur och design av tekniska kommunikationslösningar, samt standardisering, effektivisering och säkerhet och drift inom området.
Vem är du?
Personen vi söker har erfarenhet kring att skapa och utföra förändringar, är van vid daglig incidenthantering och felsökning samt har god kunskap i hanteringen kring beställningar (kvalificering, koordinering och genomförande). Du tycker om kundkontakt, har en god kommunikativ förmåga och förstår vikten av att planera och ge återkoppling.
Det är krav på att du är CCNA certifierad eller motsvarande, har bra kunskap inom brandväggar och DNS.
Det är meriterande med erfarenhet kring managementverktyg, WAN, LAN eller VPN, trådlöst och mobilitet, DNS, DHCP eller RADIUS, nätoptimering, IP-telefoni, telefoniväxlar, teknik för Call- och Contact Centers, integration av tele, data, bild, video och "streaming", e-post samt kommunikationssäkerhet och säkerhet i nät för medicintekniska produkter.
Som person har du ett strukturerat arbetssätt och trivs med administrativa uppgifter likväl som att arbeta operativt.
Infrastruktur:
• Cisco (WLAN, LAN)
• Checkpoint (F/W)
• Lucent QIP (DNS)
Kontaktperson för detta jobbDu kan söka tjänsten via länken till höger. Urval kommer att göras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningsdatum gått ut.
Vill du veta mer om Experis ITs konsultverksamhet är du välkommen att kontakta Konsultchef Kristin Hauge på
Kristin.Hauge@se.experis.com .
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-04-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktGabriella Mjölnevik
FöretagExperis IT Huvudkontor
AdressExperis IT Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Jobbnummer 2261677
Observera att sista ansökningsdag har passerat.