2st Servicedesk medarbetare, Pulsen Combine

Nacka kommun / Supportteknikerjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nacka kommun i Nacka, Nykvarn, Stockholm, Lidingö, Norrtälje eller i hela Sverige

Servicecenters uppgift är att vara "En väg in" till alla stödfunktioner Nacka kommuns medarbetare behöver för att kunna sköta sitt arbete. Servicecenters mål är att förenkla och effektivisera för medarbetare, chefer och förtroendevalda. Genom att leva upp till vårt övergripande mål; Vi ska vara den bästa serviceenheten bland kommunal verksamhet kommer Servicecenter att avlasta kommunens medarbetare så att de kan ägna sig åt sin kärnverksamhet.

Delen för systemsupport består i dag av 24 medarbetare men vi kommer nu vi att bredda verksamheten och söker därför två nya supporthandläggare. 

Huvudsakliga ansvarsområden och mål

Enhetens mål är att utifrån Nackas Servicepolicy ge kunderna god service, inom ramen för de områden som Servicecenter har uppdrag att ansvara för. Befattningshavarens mål blir att skapa nöjda kunder och nöjda avtalskunder inom framför allt ansvarsområdet Pulsen Combine. 

Som servicedesk medarbetare för Pulsen Combine är ditt mål att avlasta verksamheterna genom att äga och ta ansvar för ärendena på ett professionellt, trevligt, tydligt och effektivt sätt.

Publiceringsdatum
2016-01-08

Dina arbetsuppgifter
I första hand ska du arbeta som first line support med administration av socialtjänstens verksamhetssystem Pulsen Combine. Arbetsuppgifterna består i huvudsak av att via telefon, ärendehanteringssystemet, e-post samt kunddisk: ta emot felanmälningar och beställningar samt hantera dagliga ärenden såsom att låsa upp eller ta bort beslut, byta handläggare för ärenden, användarhantering samt att arbeta med dokumentation och processer i Pulsen Combine, Återrapportera tid som utförare har utfört inom hemtjänstsektorn. Du kommer också sköta hanteringen av E-legitimation (SITHS)

I det här arbetet kommer du att agera Single Point of Contact, (SPOC) d.v.s. vara den första och sista kontaktpunkten mot kunden i alla inkomna felanmälningar och beställningar rörande systemet Plus Combine. Du kommer också se till att ärenden innehåller all information som behövs för att nå en lösning, lösa ärenden direkt eller fördela till rätt lösningsgrupp. Vilket innebär att vid behov eskalera övriga ärenden till 2: d line.

Samverka operativt och strategiskt med interna och externa leverantörers lösningsgrupper för att se till att ärenden blir lösta inom avtalad tid.

Kvalifikationer
Vi ser att rätt person har eftergymnasial utbildning med IT-inriktning, kommunikation och/eller service eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har också tidigare erfarenhet från supportarbete inom IT samt erfarenhet av annat serviceyrke gärna inom vården.

Personliga egenskaper och Kompetenser:

Vi ser att du i din yrkesroll är ansvarstagande, prestigelös, problemlösande och kan arbeta under stress. För att bli framgångsrik i rollen behöver du vara serviceinriktad, ha en utpräglad samarbetsförmåga, ha god muntlig kommunikation samt vara strukturerad och tydlig.

Förmåga att se och möta interna såväl som externa kunders behov, samt att agera professionellt och kundorienterat även i situationer där kundernas krav ej överensstämmer med den egna uppfattningen.

Förmåga att aktivt bidra till ett positivt arbetsklimat genom att se till helheten och hjälpa varandra. För det krävs respekt för olikheter, tydlighet, ärlighet och omtanke både om uppgiften och varandra. Samverkar prestigelöst över funktionsgränserna. 

Anställningen

Tillträde omgående eller enligt överenskommelse.

Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid, övertid kan förekomma.

Löneform: Månadslön

Arbetstid: Dagtid

Förmåner: Vi erbjuder friskvårdstimme och friskvårdspeng, subventionerat SL-kort, möjlighet till flextid och tillgång till gym.

Så ansöker du
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Ansökningar via mail eller brev kommer inte att hanteras.

Sista ansökningsdag är den 24 januari 2016. Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag.

Upplysningar

Georgios Katsikiotis, Enhetschef

Telefon: 08-718 90 51

Mobil: 0704319051

E-postadress: Georgios.Katsikiotis@nacka.se

Fackliga företrädare

Yvette Forssmark, Vision

Telefon: 08-718 91 68

Mobil: 070-431 91 68

E-post vision.nacka@nacka.se

I Nacka kommun står medborgarna i fokus, där tillgänglighet och service präglas av kvalitet och gemensamt ansvar. Kompetenta, motiverade, stolta och engagerade medarbetare är vår viktigaste resurs. Vi har förtroende och respekt för människors kunskap och egen förmåga samt för deras vilja att ta ansvar. Som arbetsgivare betonar vi vikten av en rättvis och lika behandling, vi eftersträvar en verksamhet fri från all diskriminering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Nacka Kommun

Adress
Nacka Kommun
Granitvägen 15
13181 Nacka

Kontorsadress
Granitvägen 15

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2607018

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nacka kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nacka kommun: