2nd line supporttekniker till företag i Norrort

WiseIT Konsult AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos WiseIT Konsult AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Sollentuna eller i hela Sverige

Vår kund är ett nytt och fräscht svenskt IT-bolag som är specialiserade inom IT-lösningar såsom molntjänster, managerade tjänster, konsulttjänster och produktförsörjning. Målet är att erbjuda Sveriges bästa leverans inom IT-infrastruktur både idag och imorgon. De är även ledande i Sverige när det kommer till att skapa kundnöjdhet och arbetar också rådgivande.

Publiceringsdatum
2016-02-08

Dina arbetsuppgifter
Din arbetsplats bli i fina lokaler på kontoret norr om centrala Stockholm. Supportavdelningen består av en grupp specialister, cirka 20 konsulter. Du kommer att sitta mot området drift/förvaltning. I rollen som klientsupport arbetar du brett med bland annat felsökning, applikationssupport och Group policys, i Windowsmiljö. Användarna är företagskunder som arbetar i Windows 7/8/10.

Vi erbjuder dig:
• Stor möjlighet till kompetensutveckling inom företaget
• För dig som har tidigare erfarenhet av teknisk support och älskar att lösa problem är detta en chans till nästa steg i karriären!

Utbildning och erfarenhet
För att passa för tjänsten tror vi att du har/kan:

• Tidigare erfarenhet av 2nd line eller helpdesk
• Felsöka tekniska problem på avancerad nivå
• Kunskap i, Microsoft infrastrukturtjänster, Active Directory
• Gärna arbetat med support inhouse

Vi värdesätter att du är positiv och analytisk - en problemlösare som inte ger upp. Du är duktig på att kommunicera och har mycket hög social kompetens. För att fungera bra i gruppen ser vi att du har god samarbetsförmåga men även kan ta eget ansvar.

Du kommer till en början att att vara anställd av Wise IT och på uppdrag hos vår kund med intentionen att efter några månader övergå till att bli fastanställd hos kunden. Tillträde sker i början av mars.

Vid frågor går det bra att kontakta Malin Reisner på malin.reisner@wiseit.se .

Sökord: IT, support, 2nd line, klienttekniker, IT tekniker, problemlösning, avancerad

Om företaget
Wise IT AB är ett av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom IT. Vi arbetar med starka varumärken i olika branscher och ger ett kompetent stöd i matchningsprocessen när du behöver en kvalificerad IT-specialist, IT-chef eller supporttekniker på hög nivå. Wise IT är en del av Wise Group AB som är listat på Nasdaq OMX First North Premier. Wise IT är ISO-certifierat enligt ISO 9001:2008.
Läs mer om oss på: www.wiseit.se

Wise IT - Rätt människor inom IT

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-15
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1390
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malin Reisner
Rahel Tekie Abraham

Företag
WiseIT Konsult AB

Adress
WiseIT Konsult AB
Sveavägen 13, 1tr
11157 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 13, 1tr, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2658170

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från WiseIT Konsult AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos WiseIT Konsult AB: