2nd line support för dig som vill utvecklas inom IT och kundbemö

Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
2015-05-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "2nd line support för dig som vill utvecklas inom IT och kundbemö" (publicerad 2015-06-10) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.

Publiceringsdatum
2015-05-11

Företaget
Företaget är ett expansivt IT-företag som idag har ett 40-tal anställda. De sitter i ljusa lokaler i Nacka. Företaget är ett fristående dotterbolag till en stor koncern vilket ger det stora bolagets trygghet men samtidigt det mindre bolagets flexibilitet. De erbjuder totalansvar för såväl kontorsmaskiner som datorer och nätverk. Du arbetar framförallt med gruppen dokumenthantering och printer. Du ges chansen att vara delaktig i flera spännande projekt hos några av företagets viktigaste kunder. Kunderna är av olika storlek och verksamma inom olika branscher.

Det här är tjänsten för dig som är i början av din IT-karriär, som har ett starkt intresse och vill lära dig mer. För rätt person med rätt intresse ges möjlighet till intern utbildning och möjlighet att växa i din roll och hos företaget.

Som systemtekniker/2nd line support ingår du i gruppen som arbetar med dokumentlösningar. Du arbetar tillsammans med två andra erfarna personer. Din främsta uppgift är 2nd line support men på sikt är tanken att du ska utvecklas och också kunna vara ute hos kund. Du hanterar dagliga ärenden som tex att en slutanvändare har problem med utskrifter. Du får även möjligheten att vara delaktig i hela processen från analys och lösningsdesign till utveckling och lansering i verksamheten. Dina arbetsuppgifter kommer att bli breda då det kan innebära allt från att installera en skrivare till att sätta upp en printlösning hos större kunder med upp mot flera hundra användare. Service och support mot kund är viktiga inslag i rollen då du är ett ansikte utåt för företaget.

Dina arbetsuppgifter
Som systemtekniker/2nd line support ingår du i gruppen som arbetar med dokumentlösningar. Du arbetar tillsammans med två andra erfarna personer. Din främsta uppgift är 2nd line support men på sikt är tanken att du ska utvecklas och också kunna vara ute hos kund. Du hanterar dagliga ärenden som tex att en slutanvändare har problem med utskrifter. Du får även möjligheten att vara delaktig i hela processen från analys och lösningsdesign till utveckling och lansering i verksamheten. Dina arbetsuppgifter kommer att bli breda då det kan innebära allt från att installera en skrivare till att sätta upp en printlösning hos större kunder med upp mot flera hundra användare. Service och support mot kund är viktiga inslag i rollen då du är ett ansikte utåt för företaget.

Kvalifikationer
• Slutförd teknisk utbildning, gärna med Windowsinriktning
• God förståelse för Windowsmiljö och Officepaketet
• Kunskap om TCP/IP, DNS, Nätverk och Skrivare
• God förståelse för förhållandet mellan server och klient
• Grundläggande kunskap om Windows server
• B-körkort

Erfarenheter som också är meriterande:
• Erfarenhet av lösningar för Microsoft Office och framtagandet av dokumentmallar
• Kunskaper inom konfigurering av Windows Server
• Kännedom om SQL Server, DC, Active Directory
• Kunskap i Mac
• Erfarenhet att serva användare med din kunskap om teknik och funktioner

Vi söker dig som är social och en lagspelare. Du är duktig på att hantera kundrelationer och du trivs med att arbeta kundfokuserat. Då det i din roll ingår att förmedla teknisk information till kunder med mindre tekniska kunskaper är det viktigt att du är ödmjuk inför dem och att du har god kommunikationsförmåga. Då arbetet till och från är mycket stressigt är det viktigt att du kan hantera pressade situationer på ett bra sätt. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och självklart ser vi att du som söker har ett djupt tekniskt intresse. Det viktigaste är att du har en stark vilja att fortsätta utvecklas i rollen och med bolaget. Juniora sökande är därmed välkomna. Välkommen med din ansökan!

Övrig information:

Start: Augusti/september
Plats: Stockholm
Lön: Enligt ö.k
Kontakt: Bravura, tel. 08-40024050

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: systemtekniker, 2nd line support, dokumenthantering, dokumentlösningar, IT, SQL Server, DNS/DC, AD, Windows Server, MS Sharepoint, Stockholm

Varaktighet, arbetstid
Heltid, Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt ö.k

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-06-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karin Vannfält-Restorp 08-40024050 karin.vannfalt.restorp@bravura.se

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2289359

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: