1st och 2nd line IT-support för pc och telefoni
Ekonomi & IT / Supportteknikerjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ekonomi & IT i Solna,
Stockholm eller i
hela Sverige Apotekets mission är att göra det enklare för människor att må bra. Vår historia och vår långa erfarenhet av samarbete med vården gör att vi har ett unikt förtroendekapital. Det gör det lätt för oss att förnya apotekserbjudandet, både gentemot privatpersoner - med ett sortiment i ständig utveckling och nya tjänster som Apotekets Hälsokoll - och som partner till sjukhus och andra vårdinrättningar - med världsledande lösningar som ApoDos.
Med drygt 370 butiker över hela landet, fyra dosapotek, två distansapotek och 60 sjukhusapotek är vi Hela Sveriges Apotek. Vi omsätter drygt 20 miljarder och har cirka 4 500 medarbetare.
Helpdesk ansvarar för all IT-support, incidenthantering och behörighetshantering. Just nu är IT verksamheten och IT-stödet inom Apoteket inne i sin största förändring någonsin. I stort sett samtliga av våra olika IT-stödsystem är föremål för översyn, modernisering eller utbyte till nytt IT-stöd.
Helpdesk söker nu dig som har en gedigen erfarenhet av IT-support.
PC och telefonisupport på Helpdesk.
PC och telefonisupport ansvarar för hantering av incidenter (felanmälningar), problem och förfrågningar samt att vid behov att kommunicera och eskalera IT-supportärenden. PC och telefonisupport omfattar hård- och mjukvara för samtliga på Apoteket förkommande system på administrativa arbetsplatser samt de telefonilösningar som finns inom företaget. Arbetet innehåller allt från enkla lösenordsfrågor till installation av mjukvara samt avancerad teknisk felsökning i stödsystemen.
PC och telefonisupport
• består av telefonsupport och via mejl till slutanvändare inom Apoteket
• hjälpa användare via fjärrstyrning
• vid behov även på plats hos användare på apotekets huvudkontor
• hantering av telefon och hänvisningssystem och felsökning
• viktigt är att hantera incidenter så att verksamheten påverkas så lite som möjligt av incidenten
I arbetsuppgifterna ingår
• allt från inloggningsproblem, anslutning till nätverk och internetuppkoppling
• felsökning för stödsystem
• uppföljning som utvecklar arbetet i 1st och 2nd line IT-support
• att utifrån behov samverka med alla andra enheter och verksamheter inom företaget
• administration av stöddokumentation
Grundkrav för befattningen;
Vi söker två IT-supporttekniker med passionerat intresse för IT och teknik, och tycker att det verkar spännande att jobba med 1st och 2nd line IT-support samt på plats hos användare. Grundkrav är en utbildning eller minst två års erfarenhet av att jobba med Windows Server 2003, 2008 samt att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Meriterande är;
• Djupare teknisk kunskap (motsvarande dagligt arbete under 2 år) i klientdelen så som Windows XP, Vista samt Windows 7.
• Scripthantering i databas och MS Shell.
• Kunnande och erfarenheter av Windows XP, Windows Vista och Windows 7 samt MS Office 2003 och 2010.
• Erfarenheter av VIP 2000 och Vision 8020
• Erfarenhet av och kunskap om ITIL-processerna är ett stort plus.
Övrigt;
Det är viktigt att du är social och tycker om kontakten med nya människor. Vidare är du flexibel, stresstålig och ansvarsfull. Då du kommer att arbeta med att ge support åt slutanvändare har du en god kommunikativ förmåga och är pedagogiskt lagd. Det är viktigt med dokumentation i ärendehanteringssystemet och därför ser vi att du som söker är noggrann och strukturerad samt att du vågar fråga när någonting känns oklart.
"Helpdeskmedarbetare är duktiga på kundservice, är problemlösare, är teknikintresserad, söker utmaningar och är engagerade. Dessutom blir det många spex på jobbet."
Kontaktperson;
För information kontakta chef för helpdesk,
anitha.nilimaa@apoteket.se 010-447 58 40,
Facklig information;
Fackliga företrädare är för Akademikerföreningen Irenes Granberg, tfn 010-447 68 12, Gunilla Larsson för Farmaciförbundet tfn 08-661 16 15 och Maria Lindholm-Malekkhaiat för Unionen, tfn 010-44755 66.
Publiceringsdatum2013-04-16Arbetstider och omfattningtillsvidare
Ersättningefter överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-04-22
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnitha Nilimaa +46 010-4475840, +46 070-3557165
FöretagEkonomi & IT
AdressEkonomi & IT
Södermalms allén 36
11881 Stockholm
Jobbnummer 1523533
Observera att sista ansökningsdag har passerat.