1st line supporttekniker till nordiskt IT-företag!

TNG Group AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos TNG Group AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

TNG IT söker för kunds räkning en 1st line supporttekniker till servicedesk, där du blir del av ett trevligt team likasinnade kollegor. Du kommer att arbeta på ett ledande IT-företag där det finns goda utvecklingsmöjligheter för dig som visar framfötterna i din yrkesroll. Vi söker dig som trivs på en fartfylld arbetsplats där du får lösa problem i en social miljö!

Beskrivning av tjänsten 

Vår kund är ett nordiskt IT-företag med drygt 300 anställda i Sverige. Du kommer att arbeta i kundens IT-servicedesk team med att lösa inkommande ärenden från runt om i landet. Du arbetar i en utåtriktad roll där du har daglig kontakt med användare via telefon och mail, som användarnas första kontakt med IT-avdelningen. Du hanterar teknisk support, felanmälningar, felsökning, samt löser övriga tekniska problem i alla former.

Exempel på arbetsuppgifter som kan förekomma är:
• Support av Windows operativsystem med standardapplikationer
• Självständigt felsöka tekniska problem och hitta lösningar på dessa
• Registrera och klassificera ärenden i ärendehanteringssystem
• Kontakt med 2nd line support och tekniska specialister
• Förstklassig service som överträffar användarnas förväntan

Uppdragen ingår i vår bemaningsverksamhet, vilket innebär att du blir anställd av TNG IT och arbetar som konsult ute hos vår kund. Uppdraget är på heltid under dagtid, med start omgående och tillsvidare. Som konsult hos TNG IT har du tillgång till en dedikerad konsultchef som ser till din trivsel i arbetet.

Vem är du? 

Vi söker dig med runt ett års erfarenhet av IT-support inom servicedesk. Du har tidigare erfarenhet av ett serviceinriktat yrke där du har haft kontakt med kunder och användare. En IT-teknisk gymnasial eller eftergymnasial utbildning är starkt meriterande. För att lyckas i rollen ser vi att du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.

Vidare har du erfarenhet av att ge teknisk support på följande:
• Microsoft-plattformar inkl. Windows 7 och Active Directory
• Standardapplikationer såsom Office-paketet, Outlook, Internet Explorer m.fl.
• Erfarenhet av att kommunicera och dokumentera kring tekniska problem och lösningar

Om du har erfarenhet eller certifiering inom följande så är det meriterande: ITIL-baserade ärendehanteringssystem, nätverk (t.ex. Cisco CCNA), Mac, Citrix.

Som person tror vi att du är serviceinriktad, driven och inriktad på att lösa kunders problem.

Intresserad?

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Sandra Peiper, 0709-56 39 46. Ansök snarast då intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.

Om TNG IT

TNG IT är specialister på bemanning och rekrytering inom infrastruktur, utveckling och management. Bland våra samarbetspartners återfinns flera av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Vi är en del av TNG, den nya generationen bemannings- och rekryteringsföretag. Med det menar vi att vi tänker och arbetar på nya sätt. Genom att ständigt utmana och se bortom fördomar hittar vi den vassaste arbetskraften och bidrar till en hållbar arbetsmarknad.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid

Publiceringsdatum
2015-09-15

Ersättning
Enl. ö.k.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-15
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sandra Peiper 0709-563946 sandra.peiper@tngit.se

Företag
TNG Group AB

Adress
TNG Group AB
Västra Järnvägsgatan 15
11164 Stockholm

Kontorsadress
Västra Järnvägsgatan 15

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2431150

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från TNG Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos TNG Group AB: