1,0 vik arbetsmarknadshandläggare/projektledare
Norsjö kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Norsjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Norsjö,
Malå,
Lycksele,
Skellefteå,
Arvidsjaur eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Norsjö kommun i Norsjö,
Skellefteå eller i
hela Sverige Norsjö kommun jobbar idag med olika arbetsmarknadsåtgärder för människor som står långt ifrån den reguljära arbetsmarknaden. Vi ser det som viktigt att stärka kommunens arbete med arbetsmarknadsfrågor och aktiviteter som förbättrar anställningsbarheten hos dessa grupper. Kommunen vill också planera inför framtida anställningar för arbetskraftsförsörjning på sikt i kommunen.
Under ordinarie befattningshavares tjänstledighet söker vi en arbetsmarknadshandläggare på deltid 50%.
Norsjö kommun har erhållit medel för att tillsammans med Malå kommun ta fram en integrationsstrategi under 2014. Syftet är att få ett långsiktigt och hållbart flyktingmottagande där integration och delaktighet är en självklar del. Det handlar om att utarbeta lokala integrationsstrategier och handlingsplaner som under projekttiden ska förankras i verksamheterna. Nuvarande projektledare jobbar sedan april månad tillsammans med projektledare i Malå med att ta fram strategin. Total arbetstid i den kombinerade anställningen blir således heltid.
Stationeringsort: Norsjö
Omfattning: Heltid fram till 2014-12-19
Arbetsuppgifter: Huvudsakliga arbetsuppgifter som arbetsmarknadshandläggare är att samordna och inventera praktikplatser inom kommunens olika verksamheter, samt arbeta med olika arbetsmarknadsinsatser i Norsjö kommun. Du ska också fungera som kontaktperson inom kommunens verksamheter med Arbetsförmedling och Försäkringskassan med flera, samt vara ett sammanhållande stöd till chefer, handledare och praktikanter. I anställningen ingår även handläggning av feriepraktik, sommarföretagare och andra arbetsmarknadsåtgärder samt rekvirering av stöd. I uppgifterna som projektledare ingår att ta fram en integrationsstrategi tillsammans med projektledare i Malå. Det handlar om att kartlägga, synliggöra och kommunicera olika processer och aktörer samt deras resultat. På så sätt skapas en helhetssyn, samverkan och styrning av det samlade arbetet.
Utbildning/erfarenhet: Personaladministrativ utbildning på högskolenivå eller annan lämplig högskoleutbildning/utbildning som prövas likvärdig. Erfarenhet från personaladministrativt samt kunskaper och erfarenhet om integrationsproblematik är meriterande. B-körkort erfordras.
Personliga egenskaper: Du ska kunna arbeta självständigt och ha god initiativförmåga, tycker om att arbeta parallellt med flera olika frågor och har förmåga att bygga förtroendefulla relationer. Du ska kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift och ha lätt för att skapa nya kontakter. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Tillträde: Snarast efter sista ansökningsdag.
Löneanspråk: Ange löneanspråk i ansökan.
Övrigt: Vi skickar en bekräftelse på varje inkommen ansökan. Det är därför viktigt att Ni hör av er om ni inte får någon sådan. Kontakta Lena Lindahl, tfn. 0918-14000 vx
Vi eftersträvar i möjligaste mån en jämn könsfördelning på våra arbetsplatser. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Publiceringsdatum2014-05-15KörkortskravB
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnge följande referens när du ansöker: 21/14
Ansökan kan skickas till e-postadress:
jobbansokan@norsjo.seKontaktLars-Åke Holmgren, Näringslivschef 0918-14143
Facklig kontaktAina Sjölin-Ekman, VISION 0918-14114
Glenn Lundgren, SSR 0918-14134
FöretagNorsjö kommun
AdressNorsjö kommun
93581 NORSJÖ
KontorsadressStorgatan 67
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0918-140 00
E-postadress:
jobbansokan@norsjo.se Jobbnummer 1875837
Observera att sista ansökningsdag har passerat.