Serviceinriktad kuntjänstmedarbetare till Telenenheten, VLL Umeå

Västerbottens läns landsting, Tele Västerbotten / Receptionistjobb / Umeå
2017-07-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Serviceinriktad kuntjänstmedarbetare till Telenenheten, VLL Umeå" (publicerad 2017-09-20) ⬅️


Visa alla receptionistjobb i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Västerbottens läns landsting, Tele Västerbotten i Umeå, Skellefteå eller i hela Sverige

Vi bygger en god hälsa och en bra livsmiljö i Västerbotten - vill du vara med och göra skillnad? Vårt huvuduppdrag är hälso- och sjukvård, tandvård, habilitering, rehabilitering och folkhälsoarbete. Landstinget ansvarar också för den högspecialiserade sjukvården inom norra sjukvårdsregionen samt för forskning, utbildning och utveckling. "Ständigt bättre - Patienten alltid först!" är vår värdegrund och kompass när vi dagligen arbetar för en rättvis välfärd.

Teleenheten inom Västerbottens läns landsting ansvarar för hela telefoniprocessen för landstinget. Detta innebär att allt som rör telefoni inom landstinget sköts av denna enhet.
Vi behöver nu anställa en vikarie, under förutsättning att den som innehar tjänsten idag tar tjänstledigt för studier. Vikariatet är därför på 9 månader till att börja med, men med goda möjligheter till förlängning. Du kommer arbeta i telenhetens kundtjänst och därför söker vi en person med kunskap inom teleområdet. I kundtjänsten arbetar man med administration och support av landstingets alla telesystem Teleenhetens kundtjänst är i huvudsak öppen under kontorstid men helg-, kvälls- och nattjobb kan förekomma, då en del förändringar och driftsituationer kräver att arbete utförs utanför kontorstid. Viss beredskapstjänstgöring förekommer också.




Publiceringsdatum
2017-07-17

Arbetsuppgifter
Ditt arbete kommer att vara mycket varierande med möjlighet till utveckling. Du kommer främst att arbeta med support via telefon i kundmottagningen, beställningar av teleprodukter och tjänster, produktregistrering, konfigurering av mobila produkter, debitering och kunddataändringar i telefonisystemen. I rollen ingår även att vara aktiv och delaktig i utvecklingen och dokumentering av våra rutiner.

Idag arbetar vi bl.a. med följande telesystem:
Växel Avaya CS1000E/M, CMG-hänvisningssytem, Ascom personsökning och Ascom Ip-Dect som trådlös telefoni ihopkopplad med Avaya växeln. Även Mobila anknytningar finns. Vår mobiltelefonpark består främst av iOS och Android.



Kvalifikationer
Du skall ha ett intresse för telefoni och service.
Meriterande är:
• om du har arbetat med support av mobiltelefoner, via kundmottagning och/eller telefon.
• om du har kunskap av att arbeta med administrationn av stora hänvisninigsssytem
• om du har arbetat med kundmottagning inom teleområdet (fast och mobil telefoni)

Vi sätter ett mycket stort värde på de personliga egenskaperna och ser gärna att du är en person som är kundorienterad och har en god samarbetsförmåga. Du tycker om att arbeta i en utåtriktad verksamhet med många interna och externa kontakter. Du uttrycker dig väl i tal och skrift och har goda kunskaper i engelska.

Vi vill att du redan i din ansökan beskriver hur och varför du tycker att just du uppfyller ovanstående egenskaper och krav. Om du blir uttagen till en intervju så skall du ha med dig kopior på dokument som styrker vem du är, id-kort, betyg och intyg samt namn och kontaktuppgifter på personer som vi kan kontakta för att få referenser på dig. Eventuellt kommer det att genomföras en skriftlig personlighetstest om du går vidare till steg två i rekryteringsprocessen efter intervjun.

Vi kommer att läsa ansökningarna kontinuerligt under ansökningstiden. När ansökningstiden är slut kommer vi inom den närmsta veckan därpå, kalla de av oss utvalda personerna till intervju. Där kommer den sökande att få träffa Verksamhetschefen för Teleenheten, HR-specialist samt en eller två representanter från Teleenhetens kundtjänst. Vi tar inte emot besök från de sökande under ansökningstiden.


ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL).

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2017-09-01 Tillträde enligt överenskommelse., upphör: 2018-05-31 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-13
Ange följande referens när du ansöker: IS VLL 2017 01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva-Britt Morin evabritt.morin@vll.se 090-7850045

Företag
Västerbottens läns landsting, Tele Västerbotten

Adress
Västerbottens läns landsting, Tele Västerbotten
Box 172
90189 Umeå

Kontorsadress
90185 Umeå

Jobbnummer
3607875

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Västerbottens läns landsting, Tele Västerbotten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Västerbottens läns landsting, Tele Västerbotten: