Ystads kommun söker Receptionist/assistent

Ystads kommun, Samhällsbyggnad / Administratörsjobb / Ystad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Ystad, Tomelilla, Skurup, Sjöbo, Simrishamn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ystads kommun, Samhällsbyggnad i Ystad

Ystad är porten till framtiden och omvärlden. Här finns naturupplevelser utöver det vanliga, en levande historia, ett sjudande kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Här finns också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt. Allt som allt en god miljö för kreativitet.
Här kan du bo i den medeltida stadskärnan, på öppna landsbygden eller kanske nära havet. Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna.

Ystads kommun arbetar för en god personalpolitik som främjar trivsel och goda arbetsprestationer. Vi tror på engagerade medarbetare som skapar en bättre vardag för våra invånare. Alla medarbetare ska erbjudas förutsättningar till en god hälsa och därför arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö, erbjuder en rökfri arbetsplats samt möjlighet till friskvård.

Tjänsten är förlagd vid Samhällsbyggnadsförvaltningen i Ystads kommun. Organisatoriskt tillhör receptionisten/assistenten Bygglovsenheten, som är en av tre enheter inom Stadsbyggnadsavdelningen som i sin tur är en del av Samhällsbyggnadsförvaltningen.

Publiceringsdatum
2016-09-05

Arbetsuppgifter
Som receptionist/assistent ger du service externt till allmänhet, massmedia och till andra myndigheter samt internt till förvaltningar och förtroendevalda inom kommunen. Detta kan till exempel innebära att lämna ut uppgifter, information och handlingar. Du ingår i expeditionen på Stadsbyggnadsavdelningen och arbetar i nära gemenskap med kollegor.

Dina huvudsakliga uppgifter är att ta emot samtal och besök från allmänheten, registrera, scanna och kommunicera ärendehandlingar, arkivera ärenden. En stor del av arbetet utförs i vårt ärendehanteringssystem ByggReda. Du har huvudansvaret för slutarkivet (både det digitala KMTech och det fysiska), för inköp av kontorsmateriel via inköpssystemet IOF och för uppdatering av hemsidan.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en dokumenterad administrativ utbildning eller annan för tjänsten relevant utbildning och/eller erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom offentlig förvaltning. Du har goda datorkunskaper och tycker om att lära dig ny teknik och utnyttja teknikens möjligheter. Du har tidigare arbetat i digitala arkiverings-, ärendehanterings-, och/eller faktureringsprogram och behärskar Officepaketet.

Du tycker om struktur, ordning och reda och är noggrann och effektiv. Du har lätt för att uttrycka dig tydligt och korrekt i tal och skrift. Du har känsla för service samt god förmåga att samarbeta och kommunicera och är flexibel och villig att hjälpa andra. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
All försäljning i samband med rekryteringsprocessen undanbedes vänligen.

Observera att vi endast tar emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi ber dig därför söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta hanteringen av inkomna ansökningar. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse., upphör: 2017-08-31 Med eventuell möjlighet till förlängning.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-19
Ange följande referens när du ansöker: 235.16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helena Lagstrand, Bygglovschef 0411-57 72 67 (direkt) / 0411-57 72 30 (exp)

Facklig kontakt
Bengt Sjögren, Vision 0411-57 80 67

Företag
Ystads kommun, Samhällsbyggnad

Adress
Ystads kommun, Samhällsbyggnad
Nya Rådhuset
27180 YSTAD

Kontorsadress
27180 Ystad

Jobbnummer
3030057

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ystads kommun, Samhällsbyggnad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ystads kommun, Samhällsbyggnad: