Yrkeslärare Vård- och omsorg
Yrkesgymnasiet Gävle / Gymnasielärarjobb / Gävle
2016-07-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Yrkeslärare Vård- och omsorg" (publicerad 2017-05-28) ⬅️
Visa alla gymnasielärarjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Yrkesgymnasiet Gävle i Gävle ThorenGruppen AB är ett företag med rötter i Norrland som sedan 1999 främst verkat inom kompetensutveckling och utbildning. I ThorenGruppens verksamhet ingår bl a Thoren Business School, Thoren Innovation School och Yrkesgymnasiet. I ThorenGruppen AB har vi ett motto: mod, kraft och passion. Mod att våga ta fram och satsa på nya idéer. Kraft att omvandla idéerna till handling. Passion och hjärta präglar arbetet, vår inställning och allt vi gör. Våra anställda är därför modiga, kraftfulla och passionerade individer som coachar och stöttar varandra och nu behöver vi fler sådana medarbetare.
Yrkesgymnasiet finns idag på 11 orter runt om i Sverige. Dessa orter är: Skellefteå, Umeå, Gävle, Sollentuna, Stockholm, Huddinge, Uppsala, Västerås, Örebro, Linköping och Malmö.
På skolan i Gävle har vi följande program: Bygg-och anläggningsprogrammet (BA), El- och energiprogrammet (EE), Fordons- och transportprogrammet (FT), Hantverksprogrammet (HV), Industritekniskaprogrammet (IN), Vård- och omsorgsprogrammet (VO) och VVS- och fastighetsprogrammet (VF).
Undervisningen genomförs inom ramen för lärlingskoncept. Det betyder att eleverna tillbringar minst halva tiden av utbildningen som är totalt 3 år på ett eller flera riktiga företag.
Publiceringsdatum2016-07-02Dina arbetsuppgifterLäraren har en viktig funktion, dels i form av att undervisa i sina ämnen på skolan och vara mentor för sina elever. En annan viktig del i arbetet är att säkerställa, genom dokumentation samt regelbundna besök, att eleverna når sina kunskapsmål, att eleven får rätt handledning, att eleven fungerar och trivs på sin APL-plats (APL - arbetsplatsförlagt lärande). Detta kräver att du har en social kompetens samt att du ser dig själv som en kontaktskapare i samspelet mellan elev, skola och näringsliv.
KvalifikationerVi söker dig som kan arbeta självständigt och tillsammans med andra planera och genomföra den pedagogiska verksamheten. Du kan omsätta kunskapen så att eleverna lär och utvecklas. Du behöver en god relationsskapande förmåga och förmåga att coacha och stödja elever. Du har god förmåga att samarbeta och ett utvecklande förhållningssätt i samverkan med ledning och arbetskamrater.
Du som söker ska inneha såväl pedagogisk- som praktisk erfarenhet av det vårdande yrket eller kunna påvisa erfarenhet av att undervisa vuxna inom ämnet. Vi ser helst att du har erfarenhet som vårdlärare eller sjuksköterska.
Vi söker dig med god pedagogisk förmåga, ett positivt förhållningssätt gentemot våra elever och förmåga att möta eleverna utifrån individuella behov. Du skall vara flexibel, öppen, noggrann och ha god samarbetsförmåga samt vara lösningsfokuserad.
Har du vana vid att arbeta med Skolverkets kursmål och betygskriterier är det en stor merit.
Vi sätter stort värde på ditt engagemang, din pedagogiska kompetens och dina handledaregenskaper. Det är viktigt att du kan arbeta självständigt och har ett validerande förhållningssätt. I arbetet får du stöd i ditt arbetslag, där du också delar med dig av dina erfarenheter.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Tjänsten omfattar en tillsidaretjänst om behörighet finnes- i annat fall en visstidstjänst.
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Ferietjänst.
Så ansöker duIntervjuer kommer att ske löpande och platsen kan tillsättas innan annonsens tid har löpt ut.
Ansökan kan skickas till e-postadress:
linda.strom@yrkesgymnasiet.seFöretagYrkesgymnasiet Gävle
AdressYrkesgymnasiet Gävle
Riggargatan 15
80286 Gävle
KontorsadressRiggergatan 15
Gävle
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0722-182829
E-postadress:
gavle@yrkesgymnasiet.se Jobbnummer 2937183
Observera att sista ansökningsdag har passerat.