Xpeedio söker supporttekniker
Qonsulta Sweden AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2022-01-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Xpeedio söker supporttekniker" (publicerad 2022-08-18) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Qonsulta Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Sollentuna,
Nacka,
Helsingborg eller i
hela Sverige Vi söker dig som har en teknisk bakgrund, lösningsorienterad personlighet och vill ta nästa steg i karriären.
Om Företaget
Xpeedio är ett spännande specialistbolag inom IT-infrastruktur som levererar högklassiga tjänster och resurser, alltid med en hög servicekänsla. Man har hjälpt företag med support, drift och utveckling sedan 2003 och är idag en av de ledande aktörerna.
Om Tjänsten
I rollen som supporttekniker erbjuder du bl.a. remote support via fjärrstyrningsverktyg och därför söker vi dig med god servicekänsla och har lätt för att sätta dig in i kundens behov och lösa problem. Du har för vana att jobba proaktivt, men också förmågan att reaktivt erbjuda support.
I den dagliga driften kommer du att agera lokal IT-tekniker on-site hos Xpeedios kunder och arbeta med allt ifrån IT-support, till utveckling av verksamhetens lokala nätverksmiljö och sköta kommunikationen mellan datorer som finns i samma byggnad.
Vid visningar i konferensutrymmen är du t.ex. tekniskt ansvarig för dator, projektor, videokamera och ljudanläggning, enligt kundens begäran. För kunden administrerar du också standardsystem som mail och kalenderfunktioner.
Vem är du?
Vi tror att du har ett genuint teknikintresse i grunden och att du har minst 3 års erfarenhet inom IT-support via en 1st-/2nd- eller 3rd line Support. Du är strukturerad och noggrann i din roll och har en socialt lättsam kommunikativ förmåga där kunderna känner sig trygga i dina händer. Det är en fördel om du har B-körkort för att enkelt kunna ta dig till kunder vid behov.
Du behöver ha följande kunskaper för att känna dig trygg i rollen:
Klienthantering (Windows 10/11 samt i vissa fall Mac)
Client deployment Endpoint management, likt Intune/Autopilot/Kaseya/SCCM
Active Directory
Windows Server/Microsoft 365/Exchange
Felsökning inom Windows, Linux, Mac (nivå 1/3)
Powershell (nivå 1/3)
Ta chansen och sök och skicka din ansökan till
jobb@qonsulta.se så tar vi kontakt med dig.
#support #supporttekniker #it #teknik #infrastruktur #windows #itsupport
Publiceringsdatum2022-01-15ErsättningMonthly Fast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagQonsulta Sweden AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Qonsulta Sweden AB (org.nr 559256-6482)
Kontakt Rekryteringsansvarig
Alexander Badreddine
jobb@qonsulta.se 0702155695 Jobbnummer 6251404
Observera att sista ansökningsdag har passerat.