Xpeedio söker supporttekniker

Qonsulta Sweden AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2021-11-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Xpeedio söker supporttekniker" (publicerad 2022-08-18) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Qonsulta Sweden AB i Stockholm, Solna, Sollentuna, Nacka, Helsingborg eller i hela Sverige

Vi söker dig som har en teknisk bakgrund, lösningsorienterad personlighet och vill ta nästa steg i karriären.

Om Företaget
Xpeedio är ett spännande specialistbolag inom IT-infrastruktur som levererar högklassiga tjänster och resurser, alltid med en hög servicekänsla. Man har hjälpt företag med support, drift och utveckling sedan 2003 och är idag en av de ledande aktörerna.

Om Tjänsten
I rollen som supporttekniker erbjuder du bl.a. remote support via fjärrstyrningsverktyg och därför söker vi dig med god servicekänsla och har lätt för att sätta dig in i kundens behov och lösa problem. Du har för vana att jobba proaktivt, men också förmågan att reaktivt erbjuda support.

I den dagliga driften kommer du att agera lokal IT-tekniker on-site hos Xpeedios kunder och arbeta med allt ifrån IT-support, till utveckling av verksamhetens lokala nätverksmiljö och sköta kommunikationen mellan datorer som finns i samma byggnad.
Vid visningar i konferensutrymmen är du t.ex. tekniskt ansvarig för dator, projektor, videokamera och ljudanläggning, enligt kundens begäran. För kunden administrerar du också standardsystem som mail och kalenderfunktioner.

Vem är du?
Vi tror att du har ett genuint teknikintresse i grunden och att du har minst 3 års erfarenhet inom IT-support via en 1st-/2nd- eller 3rd line Support. Du är strukturerad och noggrann i din roll och har en socialt lättsam kommunikativ förmåga där kunderna känner sig trygga i dina händer. Det är en fördel om du har B-körkort för att enkelt kunna ta dig till kunder vid behov.

Du behöver ha följande kunskaper för att känna dig trygg i rollen:
Klienthantering (Windows 10/11 samt i vissa fall Mac)
Client deployment Endpoint management, likt Intune/Autopilot/Kaseya/SCCM
Active Directory
Windows Server/Microsoft 365/Exchange
Felsökning inom Windows, Linux, Mac (nivå 1/3)
Powershell (nivå 1/3)

Ta chansen och sök och skicka din ansökan till jobb@qonsulta.se så tar vi kontakt med dig.

Publiceringsdatum
2021-11-19

Ersättning
Monthly Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-12-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Qonsulta Sweden AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Qonsulta Sweden AB (org.nr 559256-6482)

Kontakt
Rekryteringsansvarig
Alexander Badreddine
jobb@qonsulta.se
0702155695

Jobbnummer
6119946

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Qonsulta Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Qonsulta Sweden AB: