Workforce Manager till Etraveli i Uppsala

Svenska Resegruppen AB / Ekonomichefsjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Svenska Resegruppen AB i Uppsala

Har du en analytisk förmåga och brinner för att arbeta med kundtjänstplanering i ett högt tempo? Vill du vara en central roll på en av Europas största onlineresebyråer? Vi är ett internationellt bolag med stark tillväxt som nu behöver stärka upp vår kundsupport med en Workforce Manager.

I vårt kundsupportteam hanterar vi alla typer av ärenden som rör våra kunders onlinebokningar såsom ombokningar, avbokningar, bagagefrågor, assistans och frågor om resor generellt. Kommunikationen sker via telefon, e-post och chat.

DIN ROLL
Som Workforce Manager ansvarar du för att verksamheten inom kundtjänst alltid är optimerad. Detta arbete sker i nära samarbete med vår COO och våra operativa chefer inom kundtjänst. Som Workforce Manager spelar du en central roll för organisationens lönsamhet. Rollen innebär att du ansvarar för prognostisering och uppföljning av den dagliga driften av Etravelis kundservice.

I din roll kommer du att:
• Ansvara för forecasting - genom analys av historisk volym och hanteringstider i kombination med planerade aktiviteter, prognostisera framtida volymer.
• Utvärdering och root cause-analys av resultat för uppföljning av fastställda targets.
• Följa upp och utvärdera resultat och prestation hos outsourcade partners.
• Estimera bemanningsbehov för den interna verksamheten samt hos outsourcade partners.
• Identifiera avvikelser, behov och problem samt komma med lösningar på hur verksamhetens bemanningsplanering bör optimeras.
• Komma med förslag och förbättringar för att öka kvaliteten.
• Förse verksamheten med statistik.
• Aktivt samarbeta med de operativa cheferna för daglig optimering av resurser.
• Vid behov kunna stötta i kundtjänst genom att realtidsövervaka samt uppdatera och optimera schema.
• Delaktig i budgetprocessen genom uppskattning av totalt bemanningsbehov.

VARFÖR ETRAVELI?
Vi erbjuder dig en central roll i ett bolag som är en av Europas största onlineresebyråer. Du kommer att bli en del av ett snabbt växande, internationellt och utvecklingsinriktat bolag. Vi erbjuder bra förmåner och hos oss kommer du att arbeta i ett ungt, spännande och kreativt bolag med positiv miljö och kollegor med höga ambitioner.

DIN PROFIL
Vi söker dig som har en analytisk förmåga och som brinner för att arbeta med kundtjänstplanering i ett högt tempo. För att trivas i rollen ser vi att du är en stark lagspelare med hög flexibilitet som är bra på att självständigt strukturera ditt arbete och tycker om att arbeta i en dynamisk miljö.
Du har tidigare erfarenhet av forecasting för kundservice samt analys av volym och hanteringstider.

Vi söker dig som har:
• Ett analytiskt sinne
• Goda färdigheter i att kommunicera i tal och skrift på svenska och engelska.
• Goda kunskaper i excel
• Dessutom är det meriterande om du har:
• Erfarenhet av arbete i bemanning- och schemaläggningssystem.
• Akademisk examen eller motsvarande.
• Erfarenhet av att arbeta utifrån statistiska modeller.
• Arbetat med prognosarbete, analys av historisk volym, AHT (Average Handling Time), etc.
• Flerårig erfarenhet av workforce management inom call center-branschen eller resebranschen.

Du skickar in din ansökan med CV och personligt genom vår hemsida:
http://etraveli.teamtailor.com/jobs/42246-workforce-manager

Vi gör urval löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Kontakta gärna raisa.soderberg@etraveli.com vid frågor.

Publiceringsdatum
2017-09-20

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-29

Företag
Svenska Resegruppen AB

Adress
Svenska Resegruppen AB
Dragarbrunnsgatan 46
75320 UPPSALA

Jobbnummer
3708676

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Svenska Resegruppen AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Svenska Resegruppen AB: