Workforce Manager med specialiseringsinriktning mot realtidsstyrning

Swedbank AB / Bankjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla bankjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Swedbank AB i Stockholm, Sundbyberg, Sollentuna, Upplands Väsby, Sigtuna eller i hela Sverige

Har du en passion för realtidsstyrning, resursplanering och administration av telefoniplattformar?
Hos oss på Swedbank har du en möjlighet att:

• Bidra till att Swedbanks kunder får möta rätt kompetens vid rätt tidpunkt, oavsett val av kanal

• Få arbeta i en spännande, utmanande och utvecklande miljö med specialiseringsinriktningen realtidsstyrning, daglig resursplanering och uppföljning, i en komplex och spännande verksamhet bestående av kundmöten i distanskanaler såväl som fysiska kanaler.

• Vara en del av Swedbanks WFM-enhet som ansvarar för prognostisering av kundflöden oavsett kanal och mediatyp samt bemanning och schemaläggning av personal. Vi ansvarar även för operativ realtidsstyrning och administration av plattform/telefonisystem för att möjliggöra distribution av kundärenden till rätt kompetens.

• Med din dokumenterade och framgångsrika WFM-erfarenhet, kunskap i verktyget WFM Calabrio samt mångårig erfarenhet av att administrera och styra trafik i telefoniplattformar arbeta brett inom WFM-processens alla delområden tillsammans med många erfarna WFM-kollegor att samarbeta med till vardags.

• Få över 4000 fantastiska kollegor i den kundmötande verksamheten på ca 160 geografiska platser i landet där vi tillsammans främjar samarbete över organisatoriska gränser och tillsammans utvecklar verksamheten med målet att skapa kundnöjdhet, medarbetarnöjdhet och resultat.

• Samverka inom stora delar av Swedbanks organisation för att uppnå vår målbild där vi skapar kundvärde i alla interaktioner, förbättrar vår tillgänglighet och möter kunderna med rätt kompetens i första kontakt oavsett kundens val av kanal.

I denna roll behöver du:

• Avancerad och minst 5 års systemkunskap i WFM Calabrio samt telefoni-/ kommunikationsplattformar i komplexa stordriftsmiljöer. Erfarenhet av att administrera plattformen Genesys Cloud är meriterande.

• Mycket god erfarenhet av att arbeta i komplexa systemmiljöer med kundflöden i olika systemlösningar.

• Kunna arbeta flexibelt med arbetstider 06:45-20:30 samt beredskap för händelser av driftstörningar.

• Mycket god analytisk förmåga där du ser samband i komplexa verksamheter och kan dra slutsatser baserat på datadriven analys som du sedan kan använda i ditt vardagliga realtids- och resursplaneringsarbete.

• Väl utvecklad förmåga att kunna växla mellan taktiskt och operativt arbete i olika tidshorisonter.

• Personliga egenskaper som gör att du har förmåga att etablera en tillitsbaserad relation med medarbetare, chefer och övriga bankens ledningsfunktioner med vår värdegrund öppen-enkel-omtänksam som kompass

• Väl utvecklade ledarskapsförmågor samt erfarenhet av projektarbete, förändrings- och utvecklingsarbete.

• Tala svenska och engelska flytande.

• Ha god kunskap, förståelse och erfarenhet för WFM-processer samt djup kunskap inom arbetsrätt och förståelse hur processer, verktyg och människor behöver samverka för att skapa en kostnadseffektiv resursplanering som leder till ökad kundnöjdhet och medarbetarnöjdhet.

Detta erbjuder vi dig som börjar arbeta hos oss:
• En öppen, enkel och omtänksam kultur
• Möjlighet att skapa den bästa upplevelsen för våra kunder
• En internationell, hållbar och inkluderande arbetsmiljö
• Utvecklingsmöjligheter och avancemang i din karriär
• Flexibla arbetsmöjligheter

• Tillgång till koncernens prestationsprogram, pensionsplan, gruppförsäkring och andra förmåner (https://www.swedbank.com/sv/jobba-hos-oss/ersattning-och-formaner.html)

Bli en del av vårt team och...
• .följ med på vår spännande utvecklingsresa som präglas av förändringsvilja, prestigelöshet, transparens, samarbete och kundfokus. Vi är fokuserade på att göra skillnad för kunden och den kundmötande personalen inom Swedbank. Vårt mål är att bidra till att skapa goda resultat, medarbetarnöjdhet och kundnöjdhet. Vi är måna om att utvecklas i vårt självledarskap i enlighet med våra värderingar." Maria Björk, Deputy Head of Workforce Management

Vi ser fram emot din ansökan senast den 2024-03-01.

Arbetsplats: Stockholm/Göteborg

Publiceringsdatum
2024-02-23

Kontakt
Rekryterande chef: Maria Björk, +46 72-5110147

SACO: Martin A Anthony, +4640242664

Finansförbundet: Eva Ratzmann, +4631620232

Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och
undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra
rekryteringstjänster.

Swedbank är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning - alla är välkomna.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Swedbank AB (org.nr 502017-7753)

Arbetsplats
Swedbank Sweden

Kontakt
Maria Björk
maria.bjork@swedbank.se

Jobbnummer
8491167

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Swedbank AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Swedbank AB: