Workforce Manager
E.ON SE / Inköpar- och marknadsjobb / Sollefteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Sollefteå,
Kramfors,
Ragunda,
Mark,
Härnösand eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos E.ON SE i Sollefteå,
Norrköping eller i
hela Sverige Förutom att sträva efter att tillgodose våra kunders behov har vi också våra 62 000 anställda i mer än 30 länder för ögonen. För att de gör oss till vad vi är: ett av världens största privatägda energiföretag. Upptäck möjligheterna på E.ON.
Workforce Manager ingår i gruppen Business Analytics & Planning som har till uppgift att säkerställa att vi har rätt person med rätt kompetens på rätt plats vid rätt tidpunkt, oavsett på vilket sätt våra kunder väljer att kontakta oss. Gruppen arbetar med Teleopti som är vårt planeringsverktyg. Som Workforce Manager arbetar du tätt ihop med kollegor, avdelningschefer och gruppchefer för att utveckla och driva vårt sätt att arbeta med produktionsplanering och styrning. Workforce Manager
Som Workforce Manager är du en viktig del i E.ON Kundsupports operativa verksamhet. Du kommer ansvara för planering och prognostisering av tids- och ärendevolymer på kort och lång sikt. I rollen ingår även att analysera resursbehov, verksamhetsuppföljning och beredskapstjänstgöring. Utöver detta förväntas du analysera och identifiera eventuella utvecklings- och förbättringsområden samt genomföra schemaläggning enligt gällande lagar och avtal.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom kundserviceverksamhet och att du har erfarenhet av arbete med bemanning, schemaläggning och daglig styrning av kundärenden. Det är meriterande om du har dokumenterad erfarenhet av analysering och effektivisering. Vi söker dig som;
Har en god analytiskt förmåga
Är duktig på att kommunicera såväl i tal som skrift
Har ett utmärkt kundfokus
Är en mycket god problemlösare
Har en god samarsbetsförmåga och är duktig på att skapa relationer
Är noggrann och strukturerad med intresse för detaljer och siffror
Har goda kunskaper i Excel (fördelaktigt om du tidigare arbetat med Teleopti)
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi ser gärna att du som person är energisk och sprider glädje i teamet och tycker om att kommunicera och samarbeta med såväl kollegor som andra funktioner inom verksamheten. Du bör vara ambitiös, positiv och har förmågan att ta egna initiativ. Utöver detta bör du ha en god analytisk förmåga och ett proaktivt förhållningssätt i arbetet. För att passa in i rollen krävs att du är tålmodig, driven och kan ta mycket eget ansvar.
Välkommen med din ansökan!
E.ON Kundsupport
För frågor gällande tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef, Anette Jonsson, +46 730 499846
För fackliga frågor, vänligen kontakta:
Wiveca Nyberg, Unionen, +46 705 474488
Anders Berghman, Akademikerna, +46 706 535822
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129
Varaktighet, arbetstid
Contract: regular. Fulltime Regular
Publiceringsdatum2016-11-04ErsättningFörhandlingsbar
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-11-20
Ange följande referens när du ansöker: 60761
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTommy Vati
Rekrytering.support@eon.se +46 730344270
FöretagE.ON SE
AdressE.ON SE
Street t.b.d.
88131 Sollefteå
KontorsadressAddressLine t.b.d.
Jobbnummer 3144065
Observera att sista ansökningsdag har passerat.