Workforce Manager

Swedbank AB / Datajobb / Stockholm
2021-12-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Workforce Manager" (publicerad 2024-02-22) ⬅️


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Swedbank AB i Stockholm, Sundbyberg, Sollentuna, Upplands Väsby, Sigtuna eller i hela Sverige

Har du en passion för Workforce Management och resursplanering?
Hos oss på Swedbank har du en möjlighet att:
• Bidra till att Swedbanks kunder får möta rätt kompetens vid rätt tidpunkt, oavsett val av kanal.
• Arbeta för att väl fungerande WFM-processer etableras och löpande utvecklas inom Swedbank med målet att skapa kundnöjdhet, medarbetarnöjdhet och resultat.
• Med din dokumenterade och framgångsrika WFM-erfarenhet, kunskap i verktyget Teleopti, bidra och ansvara för ett/flera planeringsområden inom WFM-processens alla delområden.
• Samverka inom stora delar av Swedbanks organisation för att uppnå vår målbild.

I denna roll behöver du:
• Minst 5 års praktisk erfarenhet inom WFM-processernas alla delområden: Prognostisering, Bemanning, Schemaläggning, Realtidsstyrning, Analys & Rapportering. Du har erfarenhet av resursplanering för personal inom fysiska kanaler såväl som distansmöteskanaler.
• Avancerad och mångårig systemkunskap i WFM Teleopti och kommunikationsplattformar där processer är utvecklade i enlighet med COPC-standarder.
• Djup kunskap i arbetsrätt och förmågan att tolka kollektivavtal och riktlinjer som ligger till grund för schemaläggning.
• Mycket god analytisk förmåga där du ser samband i komplexa verksamheter och kan dra slutsatser baserat på datadriven analys.
• Personliga egenskaper som gör att du har förmåga att etablera en tillitsbaserad relation med medarbetare, chefer och övriga bankens ledningsfunktioner med vår värdegrund öppen-enkel-omtänksam som kompass.
• Kunskap och erfarenhet av att effektivisera kundmötande verksamheter som leder till ökad kundnöjdhet och medarbetarnöjdhet genom effektiva WFM-processer.

Bli en del av vårt team och...
Följ med på vår förbättringsresa som präglas av förändringsvilja, prestigelöshet, transparens, samarbete och kundfokus. Vi är fokuserade på att göra skillnad för kunden och den kundmötande personalen inom Swedbank där vi inte räds att ta oss an utmaningar eller utmana "gamla sanningar". Vårt mål är att bidra till att skapa goda resultat, medarbetarnöjdhet och kundnöjdhet. Vi är måna om att utvecklas i vårt självledarskap i enlighet med våra värderingar." Birsen Tigin, din framtida chef

Vi ser fram emot din ansökan senast den 2021-12-17.
Arbetsplats: Stockholm, Göteborg eller enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2021-12-07

Kontakt
Rekryterande chef: Birsen Tigin +46 73 063 41 09

SACO: Anna Hermansson +46 70 371 55 10

Finansförbundet: Louise Johansson +46 35 15 07 90

Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.

Swedbank är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning - alla är välkomna.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-12-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Swedbank AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Swedbank AB (org.nr 502017-7753)

Arbetsplats
Swedbank Sweden

Jobbnummer
6158913

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Swedbank AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Swedbank AB: