Workforce Management ansvarig till Anthill

Adecco Rekrytering Stockholm / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Rekrytering Stockholm i Stockholm, Solna, Lidingö, Danderyd, Järfälla eller i hela Sverige

Anthill Customer Services International AB är ett av marknadens ledande företag inom kundserviceområdet med verksamhet på 12 orter i Norden, Baltikum och Polen. Vi erbjuder outsourcing av tjänster inom bl.a. kundtjänst, teknisk support, undersökningar, sälj och marknadsföring. Vi är totalt ca 1200 medarbetare. Huvudkontoret finns i centrala Stockholm. För mer information se www.anthill.se

Workforce Management ansvarig

Funktionen för produktions- och bemanningsplanering inom Anthill ansvarar för koncernens bemannings- och schemaläggningsprocesser, fördelning av samtalsvolymer mellan våra produktionsenheter, analyser och planer för kommande volymingångar samt driver olika projekt. Teamet spelar en nyckelroll i organisationen och samverkar med alla enheter inom Anthill, även internationella. Vår kollega kommer nu att gå vidare inom företaget efter flera år och vi söker nu en ersättare att leda denna verksamhet.

Publiceringsdatum
2007-12-06

Arbetsuppgifter
• Du har personalansvar för fem personer som i nuläget är placerade i Sollefteå. Som ledare innebär det bl a att coacha, motivera och leda dina medarbetare i deras arbete så att ni tillsammans presterar bra resultat och når uppsatta mål.
• Övergripande ansvar för att funktionen levererar och vidareutvecklar strategier, processer och rutiner som rör bemanning, schemaläggning och planeringen av volymingångar som svarar mot verksamhetens behov.
• Säkerställa att vi har en effektiv planeringsprocess och ett kvalitativt analysarbete för funktionens ansvarsområden.
• Du fokuserar på Change Management och att ständigt utveckla våra arbetsområden vidare.
• Du kommer att spela en viktig roll i arbetet med att definiera krav och användarbehov för de system som stöder produktion.
• Eget budgetansvar enligt företagets finansiella mål och rutiner.

Tjänsten innebär en del resor runt om i Sverige och även till våra internationella verksamheter. Du kommer att rapportera till Vice President Operations and Quality.

Kvalifikationer och personliga egenskaper:
Vi söker dig som har åtminstone 3-5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i en ledande roll. Du behärskar programmen i Officepaketet väl. Har du även kännedom om Avaya samt något system inom Workforce Management, är det meriterande. Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska som du talar flytande.

Som person är du drivande med ett stort engagemang. Du är en tydlig och inflytelserik kommunikatör med en vana av att arbeta självständigt och strukturerat. Du har tidigare visat prov på goda ledaregenskaper som gör att du når mycket bra resultat för medarbetare såväl som verksamhet.

Vad kan vi erbjuda dig
Vi är ett glatt och trevligt gäng som sitter i ljusa lokaler centralt i Stockholm. Företaget expanderar och det finns goda utvecklingsmöjligheter.

Övrig information
I denna rekrytering samarbetar vi med Adecco. Skicka in Din ansökan innehållande CV samt personligt brev snarast då urval och intervjuer sker löpande, dock senast den 28:e december 2007. Märk ansökan med "Anthill" och sänd den till: asa.soderberg@adecco.se
Vid eventuella frågor kontakta Rekryteringskonsult Åsa Söderberg på tfn 08-598 982 29.

Anställningstyp/arbetstider
Heltid/Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista ansökningsdag 2007-12-28
Vi tar emot ansökan via epost: asa.soderberg@adecco.se

Företag
Adecco Rekrytering Stockholm
Box 121 27
10224 Stockholm
Telefonnummer: 08-100 500
Mer information på http://www.adecco.se

Kontorsadress
Kungsgatan 60
Stockholm

Jobbnummer
68143

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Rekrytering Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Rekrytering Stockholm: