Workforce coordinator

Resurs Bank / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Resurs Bank i Helsingborg, Höganäs, Malmö, Borås, Göteborg eller i hela Sverige

Vi söker nu dig som vill arbeta som Workforce Coordinator på Resurs Banks huvudkontor i Helsingborg. Du kommer att, inom Nordic Business Support, få arbeta med bland annat bemanningsplanering och schemaläggning. Du planerar rätt resurser, i rätt tid och för rätt jobb. I rollen som Workforce Coordinator är du ett stöd för verksamheten gällande prognoser, schemaläggning, bemanning, arbetsprocesser och övriga uppgifter som görs i kontaktcentersystemen. Låter detta som en spännande tjänst för dig? Läs mer här nedan och skicka in din ansökan!

Vill du vara med på vår resa?

Vi lovar dig en arbetsplats med stort engagemang och högt tempo. Vi rekryterar nyfikna, drivna människor som får stort ansvar och frihet, för vi tror att det är så de bästa idéerna kommer fram. Att aktivt jobba med ledarskap, hållbarhet, jämställdhet och mångfald är en självklarhet. Vi är stolta över Resurs-andan som kännetecknas av samarbete, öppenhet och kundfokus.

Med tydliga värderingar som grund vågar vi testa nya vägar som leder till ännu bättre tjänster för våra kunder. Det ska vara kul och utvecklande att komma till jobbet!

Vad kommer du att arbeta med?

Som Workforce Coordinator arbetar du med prognostisering, schemläggning, bemanningsplanering och resultatanalys. Samtliga uppgifter spelar en viktig roll för att möjliggöra en lyckad kundserviceverksamhet. En del av arbetet innebär att du tillsammans med ledare inom Nordic Business Support planerar och prioriterar bemanningen på daglig basis samt följer upp SLA för samtliga team. Du ansvarar även för att koordinera bemanningen på lång sikt, till exempel schemaläggning i semesterperioder. Du kommer ha en viktig roll avseende att arbetsrutiner och processer gällande Workforce Management efterlevs av handläggare och chefer inom Nordic Business Support. Arbetet utförs med flera olika IT-system för bemanningsplanering, styrning av telefoni samt uppföljning. I arbetet ingår det att ta ansvar för att systemen är uppdaterade med korrekt information samt att de används på ett korrekt och effektivt sätt.

Du är utåtriktad och trivs i en serviceinriktad roll. Du kommer aktivt delta och ibland driva förändringsarbete samt mindre projekt. Samarbetet inom Workforce Management och mellan andra team är en avgörande framgångsfaktor. För att lyckas i rollen är du en person som trivs med att dagligen hantera många kontaktytor.

Rollen innebär bland annat:

• Ta fram bemanningsplanering och arbetsschema för Business Support i Norden som är optimerade både ur SLA och kostnadsperspektiv
• Ta fram prognoser för samtalsstatistik och om möjligt styra volymer av inkommande ärenden
• I realtid följa och optimera bemanning mot aktuella ärendevolymer
• Stödja Team Leads i bemannings och arbetsplanering för respektive team
• Uppdatera aktuella IT system för bemanningsplanering och uppföljning
• Ta fram rapporter och statistik för aktuella KPI:er inom funktionen
• Aktivt delta i förändringsarbete och projekt tillsammans med ledare och kollegor inom Business Support i Norden

Vem är du?

Vi söker en person som är driven, pålitlig, kommunikativ och har ett strukturerat tillvägagångsätt i sitt arbete. Du har förmågan att sammanföra och kommunicera med olika personer och roller, så väl ledare som andra kollegor i den nordiska organisationen. Du trivs med att jobba både individuellt och i grupp. Då du kommer att jobba med daglig styrning såväl som långsiktig planering har du förmågan att hålla många bollar i luften och trivs med att jobba i en föränderlig miljö. Du har viljan, energin och förmågan att nå dina och avdelningens mål.

Då arbetet innefattar användning av flertal IT-system är du en person med god datorvana.

Vi tror att du är en person som känner igen dig i några av följande punkter;

• Någon form av högskole-/universitetsutbildning inom HR, Business Management eller liknande.
• Tidigare erfarenhet av att driva förändringsarbete.
• Tidigare erfarenhet av Workforce Management i kundtjänst, meriterande inom bank eller försäkring.
• Kunskap i arbetsrätt, HR och lön.
• Projektledning.

Du hanterar svenska flytande i tal och skrift samt har goda kunskaper i engelska i tal och skrift.

Tjänsten är en heltidstjänst med placering i Helsingborg.

Vill du vara med på vår framgångsresa? Ansök idag!

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas före sista annonseringsdatum. Inkom därför med din ansökan snarast!

Publiceringsdatum
2019-04-26

Kontaktuppgifter för detta jobb
Holly Wessman, Workforce Manager

Holly.Wessman@resurs.se

#LI-DNP

Resurs Holding (Resurs), som verkar genom dotterbolagen Resurs Bank och Solid Försäkring, är ledande inom retail finance i Norden och erbjuder betallösningar, privatlån och nischade försäkringsprodukter. Resurs Bank har sedan starten 1977 etablerat sig som en ledande partner för säljdrivande betal- och lojalitetslösningar för butik och e-handel och därigenom har Resurs byggt en kundbas på cirka 5,9 miljoner privatkunder i Norden. Resurs Bank har sedan 2001 bankoktroj och står under tillsyn av Finansinspektionen. Resurskoncernen har verksamhet i Sverige, Danmark, Norge och Finland. Vid utgången av det första kvartalet 2019 uppgick antalet anställda till 732 personer och låneboken till 29,2 miljarder SEK. Resurs är noterat på Nasdaq Stockholm.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Resurs Bank

Adress
Resurs Bank
Ekslingan 9
25220 Helsingborg

Kontorsadress
Ekslingan 9

Jobbnummer
4754241

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Resurs Bank

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Resurs Bank: