Willhem söker projektledare i Helsingborg!
Willhem AB / Byggjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla byggjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Willhem AB i Helsingborg,
Malmö,
Halmstad,
Borås,
Göteborg eller i
hela Sverige På Willhem jobbar vi för att både hus och människor ska må bra. Som ett av de ledande bostadsbolagen i Sverige är vår vision att skapa hyresbostäder där människor trivs och kan känna sig stolta över sitt boende. Vi är ett ungt företag med långsiktiga ambitioner för såväl kunder och fastigheter som våra medarbetare. Nya idéer inom service, fastighetsutveckling, hållbarhet och IT ska göra oss till Sveriges mest nyskapande bostadsbolag.
Willhem söker projektledare i Helsingborg!
Nu söker vi en driven projektledare till vårt kontor i Helsingborg. I rollen som projektledare kommer du tillsammans med fastighetschefen utveckla våra fastigheter i Helsingborg.
Arbetsuppgifter
Som projektledare kommer du att arbeta nära fastighetschefen när det gäller att planera, driva och avrapportera de projekt som finns i projektportföljen. Arbetet kräver stort eget ansvar då du kommer att ansvara för projektens samtliga stadier, från att utreda, skapa och utforma innehåll till att driva och genomföra projektet. Det innebär att ha direkt kontakt med entreprenörer och se till att genomförandet följer uppsatta mål. För större projekt består ditt arbete av att ha den dagliga kontakten med anlitade leverantörer och projektledare, vilket innebär att du kommer medverka vid byggmöten, upphandlingar och besiktningar för projektekonomi och kvalitet.
Din profil
Vi ser gärna att du är utbildad byggnadsingenjör eller har en eftergymnasial utbildning inom bygg- eller fastighetssektorn. Du har förståelse för byggprocessens samtliga skeden såsom utredning, kalkyl, planering, projektering, entreprenadupphandling, byggledning och kontroll. Vidare ska du ha arbetat som projektledare tidigare och därmed ha förståelse för de ekonomiska delarna som projektet innehar, såsom styrning, uppföljning och rapportering. Då du kommer ha daglig kontakt med leverantörer och hyresgäster krävs det att du behärskar det svenska språket. Vidare är det ett krav att du innehar körkort.
Det är meriterande om du har erfarenhet och kunskaper inom:
• Entreprenadjuridik
• AB/ABT
• Upphandlingar av entreprenörsavtal och konsultavtal
• Ekonomisk uppföljning
Vi lägger stor vikt vid den personliga lämpligheten hos dig som söker och vill att du är en god relationsskapare som trivs med att arbeta nära såväl kollegor som hyresgäster och leverantörer. För att trivas i rollen är det viktigt att du tycker om att arbeta strukturerat och har god planering i ditt arbetssätt. Du har även god förmåga att formulera dig i skrift och
tycker om att skriva utredningar, rapporter, mötesprotokoll m.m. Du är drivande, van att arbeta i ett högt tempo, gilla förändringar och motiveras av att leverera resultat.
Sök jobbet via
www.jobb.willhem.se För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta fastighetschef Sonja Ståhl på 042-40 05 310 eller
sonja.stahl@willhem.seVaraktighet, arbetstid
•
Publiceringsdatum2017-04-27Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-28
Kontaktozlem.kose@willhem.seFöretagWillhem AB
AdressWillhem AB
Box 53137
40015 GÖTEBORG
Jobbnummer 3464874
Observera att sista ansökningsdag har passerat.