Willhem söker ekonomiassistent Göteborg

Willhem Göteborg AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Willhem Göteborg AB i Göteborg, Borås, Trollhättan, Halmstad, Skövde eller i hela Sverige

På Willhem jobbar vi för att både hus och människor ska må bra. Som ett av de ledande bostadsbolagen i Sverige är vår vision att skapa hyresbostäder där människor trivs och kan känna sig stolta över sitt boende. Vi är ett ungt företag med långsiktiga ambitioner för såväl kunder och fastigheter som våra medarbetare. Nya idéer inom service, Fastighetsutveckling, hållbarhet och digitalisering ska göra oss till Sveriges mest nyskapande bostadsbolag.

Willhem söker ekonomiassistent
I rollen som ekonomiassistent ligger ditt fokus på att hantera leverantörsfakturor. Du kommer ansvara för ett antal orter där du arbetar med kontering av leverantörsfakturor, beställningar samt är behjälplig vid frågor inom dessa områden för personalen på dina orter. Tillsammans med de andra ekonomiassistenterna fördelar ni även andra arbetsuppgifter och ansvarsområden som kompletterar arbetet. Du kommer i månadsboksluten också att arbeta med avstämningar, fakturering och uppbokning av kostnader. Tjänsten är ett vikariat på ca 15 månader med start i början på augusti eller enligt överenskommelse.

Vem är du?
Vi söker dig som har avslutad gymnasieutbildning inom ekonomi eller annan relevant eftergymnasial utbildning. Du behöver ha erfarenhet och förståelse för det ekonomiska flödet och hantering av leverantörsfakturor. Erfarenhet av affärssystem är önskvärt. Kunskaper i excel är meriterande.

För att lyckas i rollen är du självgående och tar stort ansvar för ditt eget arbete. Vidare är du är strukturerad och noggrann och mån om att lämna ifrån dig uppgifter som är korrekta. För att trivas i rollen gillar du att ha tempo i ditt arbete och du kan snabbt ställa om efter nya förutsättningar.

Som person är du utåtriktad, positiv och tycker om att ge service.

Vilka är vi?
Som ekonomiassistent kommer du ingå i ett team av fem personer och tillhöra vår ekonomiavdelning. Vi sitter på Willhems huvudkontor i fina lokaler mitt inne i Göteborg. På huvudkontoret finns även övriga ekonomi-funktioner samt all annan supportpersonal för våra områdeskontor; It, HR, kundcenter, utvecklingsavdelning och finans. Våra lägenhetsbestånd finns från Västerås i norr till Malmö i söder.

Publiceringsdatum
2018-05-07

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan bestående av CV samt personligt brev senast 22 maj 2018 via http://jobb.willhem.se/.
Vi undanber oss ansökningar via e-post. Urval kommer att ske löpande, sök därför gärna tjänsten redan idag!

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta redovisningschef Therése Almgren, 031-7887041 eller therese.almgren@willhem.se

Varaktighet, arbetstid


Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 0001-01-01

Företag
Willhem Göteborg AB

Adress
Willhem Göteborg AB
Box 53137
40015 GÖTEBORG

Kontorsadress
Vasagatan 45

Jobbnummer
4128799

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Willhem Göteborg AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Willhem Göteborg AB: