Weleda rekryterar Vikarierande Export Coordinator
Experis Sverige / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis Sverige i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Sedan 1921 har Weleda tillverkat hudvårdsprodukter och antroposofisk medicin av biodynamiska och ekologiska ingredienser. I dag finns Weleda i 51 länder världen över och är marknadsledande inom naturlig ekologisk hudvård. I Sverige säljs Weledas hudvårdsprodukter bl a på Life, Åhléns, Kicks, ICA Maxi, Kronans Droghandel, Doc Morris samt på flera andra apoteks- och hälsofackkedjor.
Weleda planerar en flytt av kontoret till Stockholms innerstad under första halvåret 2013. För närvarande ligger det nordiska/baltiska huvudkontoret i Järna, ca 35 minuter från Stockholm. Läs mer om företaget på
www.weleda.se.I samarbete med Experis rekryterar Weleda AB en Export Coordinator som rapporterar till Export Manager. Tjänsten är ett föräldravikariat på heltid.
Publiceringsdatum2012-12-01Dina arbetsuppgifterTjänsten som Export Coordinator innebär att ansvara för support mot Export Manager och Weledas nordisk/baltiska exportpartners.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att:
• organisera, utveckla och förbättra exportavdelningens affärsflöden
• stödja Export Manager bl a genom att ta fram rapporter, prognoser, statistik och analyser
• hantera order och fakturering
• hålla en hög servicenivå mot exportpartners
• skapa offerter och prislistor
• tillsammans med Export Manager och marknadsavdelningen säkerställa att partners har tillgång till relevant marknadsinformation
• ansvara för tullfrågor och exportlogistik
• medverka vid planering och genomförande av Nordisk/Baltiska partnermöten
• arbeta tätt med logistik/sälj och marknad. Det ingår även viss backup mot övriga avdelningar.
Tjänsten är ett föräldravikariat på ett år med start så snart som möjligt, med viss möjlighet till fast anställning vid vikariatets slut.
Vem är du?
Du har en ekonomisk utbildning, gärna akademisk examen, och erfarenhet från liknande arbete. För att vara framgångsrik i rollen krävs det att du har god analytisk förmåga och erfarenhet kring framtagande av ekonomiska rapporter och sammanställningar. Om du har arbetat med internationella kontakter är det meriterande. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift samt kunskaper i MS Office, i synnerhet Excel. Vidare har du vana av att jobba i affärssystem och om du har erfarenhet av MS Dynamics/Navision är det meriterande.
Som person är du serviceinriktad, initiativtagande och självständig. Du besitter en kommunikativ och pedagogisk förmåga och trivs i en öppen miljö. Det är mycket viktigt att du kan skapa och bibehålla goda relationer såväl internt som externt.
Kontaktperson för detta jobbDu söker tjänsten via ansökningsknappen. Har du frågor så är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Lisa Lundeberg på 08-452 33 67 eller mail
Lisa.Lundeberg@se.experis.com . Vi arbetar med löpande urval så var gärna snabb med din ansökan.
Arbetstider och omfattningEnligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-12-30
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLisa Lundeberg 08-4523367
FöretagExperis Sverige
AdressExperis Sverige
BOX 1125
11181 Stockholm
Jobbnummer 1406873
Observera att sista ansökningsdag har passerat.