Welcome Office Supervisor Till Clarion Hotel Draken
Nordic Choice Commercial Services AB / Receptionistjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nordic Choice Commercial Services AB i Göteborg,
Mölndal,
Stenungsund,
Borås,
Trollhättan eller i
hela Sverige WELCOME OFFICE SUPERVISOR TILL CLARION HOTEL DRAKEN
Hösten 2023 öppnar Clarion Hotel Draken på Järntorget och blir en ny del i Göteborgs kulturella epicentrum. Här möts stadens liv och puls innanför hotellets väggar och skapar en inspirerande mötesplats genomsyrad av Gastronomi, Musik och Kultur. Det är här vi möts. För att äta, bo och umgås. Det är uppklätt och omatchat, elegant och avslappnat. Välkommen till en plats som överaskar på alla plan.
Nu söker vi medarbetare som vill vara med oss på resan, att få elden att spraka lite extra och leverera gästupplevelser utöver det vanliga. Vår ambition är att göra Draken oemotståndlig och att ha de mest passionerade och engagerade medarbetarna! Är du en av dem?
Just nu söker vi en driven och ambitiös Welcome Office Supervisor som ska vara med och driva servicen i hotellets reception. Du kommer tillsammans med teamet att vara med och utveckla avdelningen och ingå i hotellets supervisor-grupp, du rapporterar till Welcome Office Manager.
Som Welcome Office Supervisor har du en avgörande roll i att tillsammans med teamet skapa unika upplevelser för hotellets gäster samt att leda teamet i att ge fenomenal service. Därför tror vi att du har erfarenhet från servicebranschen och ett arbete i en hotellreception.
Din positiva inställning, ditt problemlösande arbetssätt och den härliga energi smittar av sig till personer omkring dig. Du har god organisationsförmåga, är proaktiv och drivs av samarbete både inom och mellan avdelningar och du tar fullt ägandeskap inte bara för ditt område, utan för gästens helhetsupplevelse. Alltid och varje gång!
Tjänsten innebär arbete under dag, kväll och helger. Som det är när man jobbar på hotell och restaurang!
I tjänsten ingår b la arbetsuppgifter och ansvarsområden såsom:
• Ansvar för daglig drift av hotellets reception.
• Att leda teamet i att ge fenomenal service och tillsammans med avdelningens medarbetare skapa en oförglömlig helhetsupplevelse för hotellets gäster.
• Operativt arbete där du förväntas vara i driften största delen av din arbetstid och skall vara kapabel och villig att utföra alla de uppgifter som utförs av avdelningens personal.
• Leda och fördela arbetet samt schemaläggning, tidrapportering, upplärning och utbildning inom avdelningen i samråd med närmsta chef.
• Att ständigt verka för ökad lönsamhet samt kvalité och att nå uppsatta mål/merförsäljning för avdelningen, samt vara en förebild
• Arbeta fram rutiner för avdelningen, kvalitetssäkra dessa och säkerställa att de efterföljs
• Ansvar för att löpande följa upp gästnöjdhet
På Clarion arbetar vi med en förstärkande feedbackkultur för att hjälpa och lyfta varandra, hela tiden med målet att leverera en personlig och passionerad service som ska leda till ett gott resultat.
Är du lika nyfiken på oss som vi är på dig och vill vara med och skapa en arena i världsklass för möten mellan människor, bolag och kulturer?
Sök innan sista ansökningsdag
Vill du veta mer om Clarion Hotel Draken? Följ oss på Sociala Medier för spännande uppdateringar fram till öppningen!
Clarion Hotel, tillsammans med hotellkedjorna Quality Hotel, Collection Hotel och Comfort Hotel är en del av Nordic Choice Hotels med över 200 hotell i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Baltikum. Vi driver en multibrandingorganisation med Room For All och stora utvecklingsmöjligheter.
Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-05-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Nordic Choice Commercial Services AB (org.nr 556106-6050)
Arbetsplats Clarion Hotel Draken
Jobbnummer 7718120
Observera att sista ansökningsdag har passerat.