Webshop Administrator

Ricoh AB / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ricoh AB i Solna, Uppsala, Västerås, Nyköping, Norrköping eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2013-06-14

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en webshopsadministratör till vår avdelning Marketing & Communications där du kommer att ingå i vårt webshopsteam. De huvudsakliga arbetsuppgifterna kommer att vara leveransbevakning och orderhantering där bevakning och orderregistrering blir viktiga uppgifter för dig. Arbetet kommer även innefatta en stor del administration av varierande slag som rör vår webshop. Du kommer att ha många kontakter både internt med bl.a. vår säljorganisation och externt med våra leverantörer och kunder. Du är en mycket viktig del i vårt uppdrag att leverera rätt produkter, till rätt kund inom satta tidsgränser. Tjänsten är på heltid och placerad på vårt kontor i Solna. Uppdraget väntas pågå i 9 månader med möjlighet till förlängning.

Vem är du?
Vi söker dig som har tidigare administrativ erfarenhet, har mycket goda kunskaper i office-paketet och är mycket noggrann. Har du tidigare arbetat som webshopsadministratör är det mycket meriterande. Du har god förståelse och ett stort intresse för teknik och IT. Du har minst gymnasieutbildning, behärskar svenska och engelska mycket väl i både tal och skrift. Din sociala kompetens är hög och du har lätt för att skapa nya kontakter. Ditt arbetssätt präglas av en stark drivkraft och noggrannhet.

Vårt erbjudande
Ricoh erbjuder en spännande arbetsplats med en kultur som uppmuntrar till dialog och innovation. Vi arbetar ständigt med att förenkla livet och arbetet för människor och där är våra medarbetare en mycket viktig del. Här får du möjlighet att arbeta i ett öppet och positivt klimat som främjar prestation och tillväxt. Som anställd på Ricoh får du ett av marknadens bredaste produktsortiment att arbeta med. Om du har viljan att lyckas ser vi till att du får chansen till en professionell utveckling.

Så ansöker du
Skicka din ansökan innehållandes CV och personligt brev till rekrytering@ricoh.se , ansökan vill vi ha senast den 2013-06-30. Vi arbetar med ett löpande urval varför tjänsten kan komma att tillsättas före ansökningstidens slut. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Webshop Officer Susanne Kihlstedt på 08-734 18 60 alternativt Marketing Director Magnus Christerson på 08-734 18 68.

Om Ricoh
Ricoh Sverige AB är ett ledande företag inom dokument- och informationshantering. Ricoh Sverige rapporterar till Ricoh Europe PLC i London som är huvudkontoret för Europa, EMEA-regionen. Det globala huvudkontoret för Ricoh Company Ltd, har sitt säte i Tokyo, Japan och är noterat på Tokyobörsen. Ricoh Companys globala försäljning uppgick till 1 942 miljarder YEN (cirka 163 miljarder SEK) för räkenskapsåret som slutade 31 mars 2011, och bolaget har 109 000 medarbetare världen över. Ricoh Company är ett teknologiskt världsledande företag inom dokumenthantering för kontor och produktion. Ricoh Sverige AB erbjuder heltäckande lösningar för kunders IT-miljöer med ett brett utbud av produkter, mjukvaror, tjänster och konsultverksamhet.
Bolaget har expertis inom bland annat IT-tjänster, kommunikation samt utskriftshantering för kontor och produktion. Ricoh Sverige har cirka 700 anställda i en rikstäckande organisation med verksamhet på 26 orter och samarbete med ytterligare cirka 40 större återförsäljare över hela Sverige.
www.ricoh.se

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering@ricoh.se

Företag
Ricoh AB

Adress
Ricoh AB
17129 SOLNA

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-734 33 00

Jobbnummer
1583182

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ricoh AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ricoh AB: