Webmaster / Kommunikatör

Tjörns kommun / Supportteknikerjobb / Tjörn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Tjörn, Stenungsund, Kungälv, Öckerö, Orust eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tjörns kommun i Tjörn

Tjörn är en ö-kommun med havet i blickpunkten. Kommunen har ca 15 000 åretruntboende, sommartid mer än fördubblas invånarantalet. Närmaste storstad Göteborg ligger knappt en timmes resväg härifrån. Närhet till naturskön miljö, god kommunal service och ett rikt näringsliv gör att allt fler väljer att leva på "Tjörn - möjligheternas ö".
I informationsavdelningen har kommunen samlat flera kommunikationsfunktioner för medborgare, besökare och näringsliv. De är informationsverksamhet, kundcenter samt näringslivsfrågor. Informationsverksamhetens uppdraget är att driva, planera och samordna kommunens övergripande interna och externa kommunikation och profilering. Avdelningen ska stödja ledningen och verksamheten i kommunikationsfrågor. I kundcentret ska erbjudas flera tjänster och mer service vid samma tillfälle direkt över disk, via mejl, SMS och e-tjänster vid tider som passar besökaren. Det är en vidareutveckling av alla de tjänster som redan idag finns i kommunens Medborgarkontor samt Turistbyrå och bibliotekets automatiserade in- och utlåning samt kundtjänst för vatten- och avloppsfrågor, renhållning. Kundcentret är under utveckling och blir ett av kommunens viktigaste ansikten utåt. På näringslivssidan har kommunen ett väl fungerande arbete med stora kontaktytor och hög servicenivå. Informationsavdelningen ingår i kommunstyrelsens förvaltning och arbetar centralt för kommunens fyra förvaltningar och fem bolag.

Publiceringsdatum
2011-03-29

Arbetsuppgifter
I Tjörns kommun strävar vi efter att se varje kommunikationsinsats ur ett helhetsperspektiv. Beroende på vilken effekt som ska uppnås väljs budskap och kanaler i samarbete med respektive verksamhet. Du ingår i kommunens kommunikatörsråd. Webbplatsen tjorn.se och portal.tjorn är Tjörns kommuns digitala kanaler för extern och intern kommunikation.
Tjörns kommun har nyligen genomfört ett stort utvecklingsarbete och lanserade nytt intranät våren 2009 och ny behovsstyrd webbplats sommaren 2010. Vi ska ta nu ta webbplatsen ett steg till och ta fram flera e-tjänster och genom webbplatsen skapa tekniska förutsättningar som gör det enklare för medborgare, besökare och näringsliv att ta del av kommunens tjänster och service.
Dina arbetsuppgifter blir att:
• vara systemansvarig för SiteVision.
• ansvara för drift, tekniskt underhåll och utveckling av webbplatsen tjorn.se och kommunens intranät med fokus på funktionalitet och användbarhet för medborgare, besökare, företag och medarbetare.
• implementera nya funktioner och moduler och säkerställa att de fungerar tekniskt, även gentemot externa applikationer.
• leda projekt inom teknikområdet.
• utbilda i publiceringsverktyget SiteVision, ta fram utbildningsmaterial, ge råd och teknisk support vid behov, både enskilt och i grupp.
• löpande skriva och publicera information i intranät och tjorn.se.
• skapa mallar och formulär.
• ingå i informationsstaben i kommunens krisorganisation.
• medverka i det övergripande arbetet med struktur och design på webbplatserna.
• ta fram besöksstatistik och sökindexering.
• tjänstgöring i avdelningens kundcenter enligt roterande schema kan förekomma.

Kvalifikationer
• Du ska ha högskoleutbildning eller yrkeshögskola inom teknik, offentlig förvaltning, information, journalistik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• Det är meriterande om du har arbetat med publiceringsverktyget SiteVision.
• Du bör ha kunskaper i Google analytics, Photoshop och Acrobat samt sociala medier och kunskap om lagar och regler som styr publicering på Internet.
• Du ska ha arbetat med webdesign och ha kunskaper om bland annat HTML, javascript samt CSS.
• Du bör ha minst tre års dokumenterad erfarenhet från att ha arbetat som webmaster/kommunikatör, gärna inom en politisk styrd organisation.
• Du ska ha erfarenhet av att leda projekt inom området.
• Du ska snabbt kunna anpassa dig till ändrade omständigheter och se möjligheter i förändringar eftersom Tjörns kommun befinner sig i ett starkt utvecklingsskede.
• Du ska vara självgående och ta ansvar för din arbetsuppgift från början till slut även när det är stressigt. Förankring och delaktighet är nödvändiga ingredienser för att lyckas.
• Du ska vara en god administratör med ordningssinne eftersom du ska hålla många bollar i luften.
• Du ska ha pedagogisk förmåga och möta andra med gott värdskap och god service.
Eftersom du ska svara på frågor och hantera kommunens tjänster, både muntligt och skriftligt, ska du ha mycket god kommunikativ förmåga och lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. För att kunna skriva begripligt och enkelt på webbplatserna krävs analytisk språklig förmåga.
Övriga krav
Körkort.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Kundcenter ska ha följande öppettider: Sju dagar i veckan, under högsäsong kl 8-19 vardagar. Du arbetar efter ett roterande schema. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-04-19
Ange följande referens när du ansöker: KK 97/2011
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Eva-Karin Ohlsson, 0304-60 13 95, eva-karin.ohlsson@tjorn.se
Göran Engblom, 0304-60 10 68, goran.engblom@tjorn.se

Facklig kontakt
Facklig företrädare nås via kommunens växel, 0304-60 10 00

Företag
Tjörns kommun

Adress
Tjörns kommun
47180 SKÄRHAMN

Jobbnummer
889249

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tjörns kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tjörns kommun: