Webhelp söker Workforce Specialist!

Webhelp Sweden AB / Kundservicejobb / Stockholm
2021-02-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Webhelp söker Workforce Specialist!" (publicerad 2021-02-15) ⬅️


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Webhelp Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

OM ROLLEN SOM WORKFORCE SPECIALIST

Som Workforce Specialist är ditt mål att stötta verksamheten och ledningsgruppen ur ett Workforce Management-perspektiv. Ditt arbete kommer vara inriktat mot ett kontor där vi levererar en kundtjänst i världsklass i nära samarbete med vår klient. Du kommer ha stöttning av redan etablerade WFM-processer och operativa arbetssätt, samtidigt som det är en central del i rollen att vidareutveckla dessa processer med hjälp av din kompetens och dina initiativ.

Som Workforce Specialist kommer ditt fokus ligga i organisering, effektivisering och analys av nyckeltal (KPIer). Genom att proaktivt identifiera utmaningar anpassar du ditt arbete för framtiden och tar fram lösningar ur ett bemanningsperspektiv.

DINA ANSVARSOMRÅDEN

Med hjälp av din tidigare erfarenhet inom WFM är det ditt uppdrag att skapa schemaläggning som möter olika avtalsmässiga krav från svensk arbetsrätt och klienten samt bibehålla nöjdheten hos de anställda gällande schemaläggningen. Genom aktivt deltagande i diskussioner med vår klient skapar du simuleringar av hur olika beslut påverkar både finansiella resultat och nöjdheten hos medarbetarna. Ditt arbete syftar till att forma och synliggöra det mest effektiva sättet att bedriva bemannings- och schemaläggningsarbete. Vidare ansvarar du för Capacity Planning och är direkt involverad i att sätta kort- och långsiktiga krav på rekryteringsplaneringen.

Ytterligare ansvarsområden innefattar att delge rapporter kring trender, analyser och prognoser till exempelvis kontorsledningen, samt att ha löpande kommunikation för uppföljning och hantering av kortsiktiga behov.

VI SÖKER DIG SOM HAR:

• Minst ett års arbetslivserfarenhet från en liknande roll inom Workforce Management
• Genomförd gymnasieutbildning
• Goda kunskaper i Excel

Det är meriterande om du även har en relevant eftergymnasial utbildning samt kunskap i Teleopti.

Stor vikt kommer läggas vid dina personliga egenskaper, där vi söker en person som är planerande, organiserad, ihärdig, analytisk, kvalitétsorienterad och har pondus.

START: Enligt överenskommelse

PLACERINGSORT: Flexibelt

ANSTÄLLNINGSFORM: Heltid med 6 månaders provanställning

ARBETSTIDER: Kontorstider

SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Rekrytering sker löpande, så sök omgående

Making business more human for the world's most exciting brands

We live in an era of fast connectivity and AI. Today, human experiences have even more power to make businesses come to life in customers' hearts and minds.

Webhelp is committed to making business more human.

It's through this commitment that Webhelp enriches customer experience, and designs business solutions that create value for the world's most exciting companies.

Webhelp is a partner across a range of services including customer experience solutions, social media moderation through to payment services.

Hundreds of brands across the world trust Webhelp because of their people, the culture they work in, and the ideas and technology they put to work.

Webhelp believes that Emotional Intelligence creates a lasting impact, and their skill in marrying a differentiating human touch to the right technology is what makes a real difference for their clients.

By choosing Webhelp they access the passion and experience of 60,000 game-changers from more than 170 locations in over 40 countries. Each one determined to bring their own intelligence, empathy, and experience to the table every day. Webhelp invests in people and the environment they work in because they know that when people thrive, it has a powerful impact on them, their customers, and their partners' business.

Webhelp believes that making business more human leads to a better customer experience - and a healthier bottom line.

Webhelp is the European leader in their industry, with a revenue of EUR1,4B in 2018, and aims for a global leadership position.

Webhelp is currently owned by its management and GBL, a leading global investment holding, as of November 2019.

More information can be found at www.webhelp.com (http://www.webhelp.com/)

Non-discrimination: Webhelp sees diversity as a resource and encourages all regardless of gender, age, religion, ethnic origin to seek employment with us.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2021-02-10

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-06-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Webhelp Sweden AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Webhelp Sweden AB (org.nr 556586-1001)

Arbetsplats
Webhelp Sweden

Jobbnummer
5567419

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Webhelp Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Webhelp Sweden AB: