Webhallen söker Loyalty & CRM Manager (Ny tjänst)

Retail Recruitment Sverige AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Retail Recruitment Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Webhallen Sverige AB som koncept grundades 1999 i en liten lägenhet i centrala Stockholm och har på kort tid vuxit till att idag vara en av Sveriges ledande återförsäljare inom hårdvara, hemelektronik, gadgets, spel och film. Framgångskonceptet har hela tiden varit att ständigt expandera och tänka stort, samtidigt som vi håller ett stadigt tag om våra rötter som hårdvaru- och spelentusiaster.
Som kund hos oss kan du alltid känna tillit till att vi har passion för teknik och spel som gör att vi kan hjälpa kunden att fatta rätt beslut.
Till dags dato har Webhallen 21 fysiska butiker utspridda från Malmö till Uppsala, försäljning via postorder samt webbutik och cirka 300 anställda inom företaget. Under 2017 omsatte vi cirka 1.9 miljarder kronor.

Sedan 2013 ägs Webhallen av den norska koncernen Komplett Group.
www.komplett.no


Vill du vara ansvarig för att driva och utveckla Sveriges roligaste lojalitetsprogram? Webhallen söker en Loyalty & CRM Manager.



Publiceringsdatum
2020-01-17

Om tjänsten
Som ett led i Webhallens expansion och ökande antal medlemmar i vårt medlemsprogram behöver vi utöka vårt team och söker nu en Loyalty & CRM Manager vars uppdrag är att ansvara för driften av vårt lojalitetsprogram.

Med en bas på flera hundra tusen medlemmar är vårt medlemsprogram ett viktigt och affärskritiskt verktyg för verksamheten och vår kommunikationsstrategi. I rollen som Loyalty & CRM Manager har du främst ett operativt ansvar för medlemsprogrammet, men för rätt person finns det även möjligheter att påverka riktning och strategiska val.

I rollen ingår att ansvara för att driva och utveckla lojalitetsprogrammet samt jobba med kommunikationen, mot våra medlemmar, bl a genom att implementera marketing automationfunktioner. En central del i vårt medlemsprogram bygger på gamification för att skapa engagemang hos våra medlemmar genom kreativa och interaktiva upplevelser. Din placering är på marknadsavdelningen i Solna -Bergshamra och du kommer att ingå i ett team om sex personer.


Bakgrund
Vi tror att du har minst 3 års relevant erfarenhet av t ex kundklubbar, relationsmarknadsföring, CRM-relaterat arbete och/eller lojalitetsprogram från liknande verksamheter.

För att förstå vår verksamhet har du förmodligen erfarenhet från retail-miljö, men kan också vara från konsultsidan.

Med fördel har du ett intresse för teknik och/eller gaming då detta speglar våra medlemmars profil och programmets upplägg.

Du har en relevant utbildning, förmodligen inom Marknad eller liknande.

Är, driven, ser möjligheter, van att arbeta operativt självständig, men kan förhålla sig till och vara delaktig i strategiska frågor.

Analytisk, van att hantera stora mängder information och uppföljning, som en del inom CRM arbetet, vilket även ingår i uppdraget.

Har erfarenhet av, och förstår värdet av marketing automation.

Meriterande är erfarenhet inom gamification

Din personlighet:
• Serviceminded, positiv och framåtriktad
• Kan arbeta självständigt och i team
• Proaktiv och ha initiativförmåga
• Strukturerad
• Analytisk och affärsdriven
• Är inte rädd att ta ett tag på andra områden och uppgifter inom marknadsavdelningen
• Kan hantera flera aktiviteter i olika faser utan att tappa kontroll eller bli stressad
• Prestigelös

Teamet:
Marknad och eCom teamet är ett drivet team om idag 5 personer. Du kommer till ett team med högt i tak där vi stöttar och hjälper varandra och en arbetsplats som präglas av positivitet och ett starkt driv. Vi är alla specialister inom vårt område men vi jobbar mycket över rollgränserna och samtidigt över avdelningsgränserna. Många har också ett personligt intresse för sitt jobb samt produkterna vi säljer. Gaming är ett tongivande intresse för många, vilket präglar vår kultur.

Vi erbjuder
Som Loyalty & CRM Manager på Webhallen erbjuds du en spännande och utvecklande roll där du får möjlighet att påverka din arbetssituation och samtidigt göra skillnad för företagets fortsatta framgång. Vidare får du möjlighet att bli del av en platt organisation vars kultur präglas av värme och öppenhet.


Övrig information:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 mån provanställning
I denna rekrytering samarbetar Webhallen med Retail Recruitment. Du ansöker via denna länk och frågor om processen besvaras av rekryteringskonsult Lars Eliason, 0708-38 78 43.

Registrera gärna dina handlingar, (gärna i PDF-format), så snart som möjligt då vi läser ansökningar och intervjuar löpande. Vänligen observera att vi inte tar emot ansökningar via mail eller brev.

Välkommen till Webhallen!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-02-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Retail Recruitment Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Retail Recruitment Sverige AB (org.nr 559067-8503), http://www.retailrecruitment.se

Arbetsplats
Retail Recruitment - Executive Rekrytering Retail/e-Commerce/fmcg/executive

Jobbnummer
5046137

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Retail Recruitment Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Retail Recruitment Sverige AB: