Webbstrateg till enheten för digital kommunikation i Norrköping
Huvudkontor, Kommunikationsavdelningen / Supportteknikerjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Huvudkontor, Kommunikationsavdelningen i Norrköping,
Sundbyberg,
Stockholm,
Göteborg,
Malmö eller i
hela Sverige Vi söker en webbstrateg till enheten för digital kommunikation på Kommunikationsavdelningen i Norrköping.
Hos oss får du arbeta med aktuella samhällsfrågor som påverkas av vad som händer i vår omvärld. Frågor som berör och engagerar. Vi söker dig som vill vara med och driva utvecklingen av våra digitala kanaler för att kunna möta organisationens framtida förändrade behov.
Enheten för digital kommunikation är en av två enheter på Kommunikationsavdelningen på Migrationsverket. Avdelningens uppdrag är att styra, stödja, samordna och utveckla Migrationsverkets kommunikation. Enheten för digital kommunikation har i uppdrag att bland annat förvalta och utveckla myndighetens webbplatser så att informationen är till nytta för alla våra målgrupper. Det innebär också att vi ansvarar för utformning och paketering av innehåll. Enheten har strax under 20 medarbetare som arbetar med digital kommunikation men också med foto och print. Du samspelar med webbutvecklare, webbdesigner, grafiker, fotograf och sociala medier-redaktör.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som webbstrateg är du en viktig motor i det digitala arbetet. Du vägleder oss i frågor rörande design, kommunikation och mätningar av aktiviteter i digitala medier. Du arbetar med den långsiktiga planeringen och prioriteringen för att säkerställa att aktiviteterna på webbarna stödjer och utvecklar den övergripande verksamheten. Du omvärldsbevakar och arbetar alltid behovsdrivet. Du förväntas att initiera utvecklingsprojekt inom vår webbförvaltning för interna och externa webbsystem. Du kommer att leda och facilitera möten och workshops för att fånga in användarnas behov. Vidare kommer du att arbeta med uppföljning och analys för att identifiera utvecklingsbehov. Samverka och bygga goda relationer med andra delar inom verksamheten är en förutsättning för att kunna förankra och möjliggöra förändring. I rollen ingår även ansvaret som operativ objektägare som bla innebär att:
• ta fram utvecklingsplan
• bidra med behovsinventering, budgetunderlag, planering och prioritering
• planera styrgruppsmöten och kvalitetssäkra de underlag som lämnas till styrgruppen
Personliga kompetenser
Vi söker dig som har ett stort driv och engagemang och gillar att samarbeta. Du relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt och har förmågan att lyssna, kommunicerar och löser problem på ett konstruktivt sätt. Du har även förmåga att arbeta hårt och lägger ner tid, energi och engagemang på ditt arbete. Vi tror även att du som söker tjänsten har en god strategisk förmåga och ser gärna att du har ett brett perspektiv på frågor samt ser på sakers långsiktiga betydelse och anpassar sina handlingar till detta. Du har även lätt att anpassa sig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt ser möjligheterna i förändringar.
Krav
- Akademisk utbildning inom media och kommunikation alternativt annan likvärdig
- Några års erfarenhet av att arbeta som webbstrateg och beställare/projektledare för webbutveckling
- Erfarenhet av att arbeta med marknadskommunikation eller på annat sätt med en tydligt kundfokuserad webbutveckling i olika digitala kanaler
- Mycket god förmåga att kommunicera muntligt och skriftligt på såväl svenska som engelska
Meriter
- Kompetens och erfarenhet av att arbeta med sociala medier
- Kunskaper i Sitevision
- Kunskaper i PM3
- Kunskaper inom SEO, webbanalys och CMS
Upplysningar
Anställningsform: Tillsvidare
Arbetstider: Kontorsarbetstid
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Placering: Norrköping
Tillträde: 2018-08-01 eller efter överenskommelse
Vill du veta mer
Vill du veta mer om den aktuella rollen och enheten finns kontaktuppgifter till ansvarig enhetschef längre ned.
Ansökan
Välkommen med dina ansökningshandlingar senast den 20:e maj 2018. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem.
OBS! När du registrerar din ansökan kan du komma att få besvara ett antal frågor. Fyll i frågorna så utförligt du kan eftersom ansökningar med uteblivna eller ofullständiga svar inte beaktas i lika stor utsträckning som ansökningar med utförliga svar. Som en del i rekryteringsprocessen kan vi även komma att använda arbetspsykologiska tester och/eller arbetsprover.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Migrationsverket finns för människor som söker skydd i Sverige och för dem som vill arbeta, studera eller bo här. Detta gör vi inom asylrättens och den reglerade invandringens gränser. Vi tar emot ansökningar, prövar dem och fattar beslut om vilka som har rätt att komma hit eller stanna här, och vilka som måste lämna landet. I vårt arbete vägleds vi av våra värdeord mod, empati och tydlighet.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 2018-08-01 tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2018-05-04ErsättningIndividuell lönesättning tillämpas.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-20
Ange följande referens när du ansöker: 3.3.1-2018-18848
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMatilda Lundvall, enhetschef 010-485 76 30
FöretagHuvudkontor, Kommunikationsavdelningen
AdressHuvudkontor, Kommunikationsavdelningen
Slottsgatan 82
60222 Norrköping
KontorsadressSlottsgatan 82
Jobbnummer 4124325
Observera att sista ansökningsdag har passerat.