Webbstrateg
Göteborg, Konsument och medborgarservice / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborg, Konsument och medborgarservice i Göteborg "Enklare vardag i en hållbar och öppen stad" är vår vision! Konsument- och medborgarservice målsättning är att underlätta för dig som är boende, besökare eller företagare i din kontakt med Göteborgs Stad. Vi samordnar och utvecklar service för Göteborgs Stad. Det innebär att vi ansvarar för Göteborgs Stads kontaktcenter, webbstrategiska verksamheten, utveckling av service och e-tjänster, konsumentrådgivning, budget- och skuldrådgivning samt energi- och klimatrådgivning. Dessutom arbetar vi med frågor kring hållbar konsumtion och samordnar Fairtrade City Göteborg. På vår förvaltning är vi drygt 120 medarbetare.
Publiceringsdatum2015-11-19ArbetsuppgifterVill du vara med och driva utvecklingen av Göteborgs Stads webb? Webbstrategiska verksamheten söker nu webbstrateger med fokus på redaktionell samordning och utveckling av kommunikationen i stadens externa digitala kanaler. Vi förstärker nu verksamheten med två tjänster under 2016. Eventuellt finns möjlighet till förlängning.
Om du arbetar hos oss blir du en del av en dynamisk verksamhet och en innovativ grupp som präglas av ständig utveckling och ett gott samarbete. Vi befinner oss i en intensiv fas då vi tillsammans med andra verksamheter i Göteborgs Stad kraftsamlar för att utveckla stadens service och webbkommunikation.
Tillsammans med verksamhetens övriga medarbetare ska du stödja, samordna och engagera stadens förvaltningar och bolag i arbetet med att ge ökad service till boende, besökare och företagare via internet. I ett första skede kommer du framförallt stärka upp verksamhetens stöd vid akut kommunikation via goteborg.se och stadens facebook-konto. Du kommer även samordna och driva olika typer av redaktionella utvecklingsuppdrag samt kravställa webbutveckling utifrån behovsanalyser. I tjänsten ingår också att omvärldsbevaka och styra webbplatsen mot uppsatta mål.
Förvaltningen sitter centralt i Göteborg i nyrenoverade, trevliga lokaler och erbjuder en arbetsplats med verksamheter i ständig utveckling och framåtanda. Vi har medarbetarförmåner, såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner.
Vi vill att konsument- och medborgarservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald och en jämn könsfördelning bidrar till att utveckla vår verksamhet.
KvalifikationerDu har högskoleutbildning inom webb, media, journalistik eller motsvarande och väldokumenterad erfarenhet av webbkommunikation.
I dina tidigare uppdrag har du arbetat med redaktionell samordning och projektledning. Du har kunskap inom strategisk webbutveckling och erfarenhet av att leda grupper och processer mot uppsatta mål. Det är meriterande om du har erfarenhet och kunskap inom sociala medier och interaktionsdesign.
Du har ett stort intresse för webben och dess utveckling. Du är en kreativ och servicemedveten kommunikatör som kan stödja, förklara och förankra komplexa frågor och samband på ett enkelt och begripligt sätt. Du är en god skribent och brinner för att ge service till såväl boende, besökare och företagare som stadens verksamheter och webbredaktörer.
Som person är du öppen, lyhörd och kan entusiasmera andra samtidigt som du kan driva på ett förändringsarbete. Ditt arbetssätt präglas av att du:
• arbetar strukturerat och analytiskt och har förmåga att se helheter och samband
• kan arbeta med flera frågor på såväl strategisk som operativ nivå och direkt kan ta tag i nya uppgifter som snabbt ska lösas
• tar ansvar och skapar drivkraft i de uppdrag du leder eller deltar i
• är flexibel, kreativ och kan hitta lösningar på de utmaningar du ställs inför
• har förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp
• kan sätta dig in i webbplatsbesökares och redaktörers behov
Självklart delar du förvaltningens och stadens förhållningssätt: Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Redaktionell beredskapstjänstgöring under kvällar och helger kan förekomma.
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringsystem för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan.
Vi samarbetar med Experis Manpower i denna rekrytering.
Till övriga bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Göteborgs Stad har upphandlade avtal.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde: snarast enligt överenskommelse , upphör: 2016-12-31 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-12-08
Ange följande referens när du ansöker: A518893
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaria Holmgren, Verksamhetschef 031-365 00 52
Facklig kontaktGunnita Arvidsson Löfving, SACO/JUSEK 031-368 08 39
Susanne Aspbäck, Vision 031-365 00 27
FöretagGöteborg, Konsument och medborgarservice
AdressGöteborg, Konsument och medborgarservice
Box 113 64
40428 Göteborg
KontorsadressEkelundsgatan 1
Jobbnummer 2537604
Observera att sista ansökningsdag har passerat.