Webbsamordnare

Konsumentverket / Webbmasterjobb / Karlstad
2022-12-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Webbsamordnare" (publicerad 2023-05-02) ⬅️


Visa alla webbmasterjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Konsumentverket i Karlstad, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Vill du vara med och utveckla digitala tjänster och kanaler för att säkra att konsumenter och företag kan ta del av vårt stöd på bästa sätt? Konsumentvardagen erbjuder allt fler val och som myndighet behöver vi ständigt utveckla vår digitala närvaro. Förväntningarna på tillgänglighet och relevans är höga och vi måste vara både snabbfotade och lyhörda för att möta användarnas behov.

Om jobbet
Som webbsamordnare arbetar du med webbsamordning, kravställning, test och förvaltning av Konsumentverkets interna och externa webbplatser och webbtjänster. Du ingår ofta som produktägare i ett agilt utvecklingsteam. Du samordnar och håller i möten för insatser, till exempel dagliga planeringsmöten, sprintdemos och intressentgruppsmöten med nyckelpersoner i organisationen och utvecklingsteamet. I rollen som webbsamordnare är du delaktig i årsplaneringen för verksamheten och du kommer även att delta i övrigt förekommande arbete på enheten.

Publiceringsdatum
2022-12-22

Profil
Du har relevant universitets-/högskoleutbildning, gärna inom webb eller IT samt några års erfarenhet av att arbeta som produktägare med kravställning och utveckling av webbplatser och/eller webbaserade tjänster. Du har flerårig erfarenhet av att arbeta med webbprojekt och webbförvaltning med bakomliggande CMS samt webbtillgänglighet. Du har erfarenhet av att hantera och kommunicera helheten i ett utvecklingsprojekt och du har arbetat med agil och användarcentrerad utveckling liksom med analys, utvärdering och uppföljning av mål.
Det är meriterande om du har grundläggande kunskaper i programmering, arkitektur, API:er och systemintegrationer då du jobbar med kravställning mot utvecklare och IT-ansvariga. Det är också ett plus om du har erfarenhet av verksamhetsplanering samt har haft ansvar för uppföljning av budget. Du har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl på svenska som på engelska. Du är resultatinriktad, driven, kommunikativ och stimuleras av utveckling. Du är strukturerad och har god förmåga att samarbeta, du är lösningsorienterad och noggrann. Du arbetar metodiskt och effektivt och har god prioriteringsförmåga. Självklart bemöter du andra med prestigelöshet, respekt och omtanke. Vi strävar efter en arbetsplats där medarbetarnas olikheter berikar verksamheten.

Anställningen
Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.
Tillträde enligt överenskommelse. Tjänstgöringsort är Karlstad.
Vi erbjuder möjlighet att träffa överenskommelse att arbeta delvis på distans.
Aktuellt arbetstidsavtal: förtroendearbetstid.

Vill du få mer information?
Mer information om anställningen får du av enhetschef Susanne Edman.
Fackliga representanter är Maria Lindstedt för OFR vid Konsumentverket och Anna Gunnarsson för Saco-S-föreningen vid Konsumentverket. Du når samtliga genom att ringa vår växel på telefonnummer 0771-42 33 00.

Din ansökan
Det är viktigt att du i din ansökan anger dnr. HR 2022/31.
Välkommen med din ansökan senast den12 januari 2023.

Varaktighet, arbetstid, etc.
Heltid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-01-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "175636".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Konsumentverket (org.nr 202100-2064), http://www.konsumentverket.se/

Kontakt
Susanne Edman
0771-42 33 00

Jobbnummer
7286295

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Konsumentverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Konsumentverket: