Webbredaktör

Lerums kommun, Kommunikationsenheten / Journalistjobb / Lerum
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla journalistjobb i Lerum, Härryda, Partille, Göteborg, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lerums kommun, Kommunikationsenheten i Lerum

Kommunikationsenheten ansvarar för den centrala kommunikationen i kommunen. Där ingår det mesta från strategisk kommunikationsplanering till produktion av nyheter, innehåll, kampanjer och kriskommunikation. I uppdraget ingår att bidra till att invånarna lätt kan ta till sig information om de tjänster och den service som Lerums kommun har. Där har du som webbredaktör en viktig roll.


Publiceringsdatum
2021-04-14

Arbetsuppgifter
Som webbredaktör skapar och förvaltar du innehåll som informerar och engagerar våra besökare på webbplatsen. Du kommer ansvara för löpande underhåll och förvaltning av innehållet på hela lerum.se och delar av innehållet på vårt intranät.

Du planerar och genomför olika typer av informationsinsatser på lerum.se och vårt intranät kring ämnen som är aktuella under året.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Skapa och publicera nyheter
• Skapa och publicera innehåll
• Granska och redigera redan befintligt innehåll
• Skriva klarspråk
• Löpande förvaltning som innebär att; felsöka brutna länka, rensa gamla nyheter, information, dokument och bilder.
• Löpande ha kontakt med faktagranskare för lerum.se


Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleutbildning som kommunikatör eller inom webb eller som genom arbete och erfarenhet har kunskap som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Du är van användare av CMS-verktyg och har dokumenterat mycket goda tekniska kunskaper om och erfarenhet av webbpubliceringsmiljöer.
Vi arbetar i Sitevision, Episerver, Office 365, Teams och programmen i Adobe Creative Cloud (InDesign, Photoshop och Illustrator). Du bör ha erfarenhet av samtliga program.
Du har god språklig förmåga och goda kunskaper inom lättläst text och inkluderande kommunikation, färg och form samt standarder för tillgänglighet utifrån ett användbarhetsperspektiv.

Du har goda kunskaper om GDPR och webbtillgänglighetsdirektivet. I ditt arbete ingår att säkerställa att tillgänglighetskraven följs.
Arbetets karaktär ställer höga krav på att kunna föra en god dialog med många, att vara flexibilitet och att kunna arbeta snabbt men noggrant. Du har god servicekänsla och förmåga att planera och driva arbetet framåt.

Önskvärt är om du har kunskaper om Funkabodas informationsstruktur för webbplatser.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av SEO-optimering.

ÖVRIGT
Vi kommer att påbörja urvalet av sökande under annonseringstiden, så sök redan idag. Tillsättning omgående. Tidsbegränsad tjänst, till och med 2022-12-31, med eventuell möjlighet till förlängning.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, upphör: 2022-12-31 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-04-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Lerums kommun, Kommunikationsenheten

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1021885".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lerums kommun (org.nr 212000-1447)

Arbetsplats
Lerums kommun, Kommunikationsenheten

Jobbnummer
5690165

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lerums kommun, Kommunikationsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lerums kommun, Kommunikationsenheten: