Webbredaktör
Folkhälsomyndigheten / Administratörsjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Folkhälsomyndigheten i Östersund,
Ragunda,
Solna,
Stockholm,
Lund eller i
hela Sverige Folkhälsomyndigheten är en nationell kunskapsmyndighet som arbetar för bättre folkhälsa. Det gör myndigheten genom att utveckla och stödja samhällets arbete med att främja hälsa, förebygga ohälsa och skydda mot hälsohot. Vår vision är en folkhälsa som stärker samhällets utveckling.
Vi erbjuder attraktiva villkor och spännande arbetsuppgifter tillsammans med engagerade och kunniga kollegor. Myndigheten har omkring 490 anställda och har sin verksamhet i Solna och Östersund.
Kommunikationsavdelningen bidrar med strategiskt och operativt stöd i olika kommunikationsfrågor kopplade till myndighetens uppdrag. Avdelningen ansvarar även för myndighetens grafiska profil, produktionsledning av kunskapsmaterial, språkvårdsarbete, digitala kanaler, konferenssamordning samt press- och mediearbete. Kommunikationsavdelningen är uppdelad i tre enheter och som webbredaktör kommer du att tillhöra enheten för digitala kanaler och produktion.
Publiceringsdatum2017-05-02ArbetsuppgifterTjänsten innebär strategiskt och operativt arbete såsom förvaltning och utveckling av vår externa webbplats och ett antal delwebbar. Du ska bland annat hålla förvaltningsmöten, sammankalla och leda webbredaktionsmöten, projektleda förbättring och utveckling och vara kontaktperson mot vår digitala byrå.
Du ger stöttning till organisationen i frågor som rör digitala kanaler och du ingår i webbredaktionen tillsammans med fyra andra webbredaktörer. Tillsammans hanterar ni löpande publiceringsärenden, jobbar med kvalitetssäkring och kontinuerlig förbättring av innehåll, struktur, funktionalitet och tillgänglighet på våra webbplatser.
Dessutom kommer du att vara med i en arbetsgrupp som jobbar med rutiner, verktyg och planering för kriskommunikation.
Din kompetens
Krav för anställning
För tjänsten vill vi att du har eftergymnasial utbildning med inriktning webb, alternativt området medie- och kommunikationsvetenskap eller annan utbildning som myndigheten bedömer jämförbar. Vidare ska du ha:
• några års erfarenhet av liknande arbete
• erfarenhet av att planera, skriva och producera innehåll för digitala kanaler
• erfarenhet av att arbeta med struktur, navigation och tillgänglighet på stora webbplatser
• erfarenhet av att jobba med kriskommunikation i digitala kanaler
• erfarenhet av att hantera supportärenden och förvaltningsfrågor gentemot leverantör
• erfarenhet av att projektleda webbprojekt
• mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som i skrift
• goda kunskaper i engelska.
• goda kunskaper i EPiServer eller motsvarande webbpubliceringsverktyg
• goda kunskaper i Microsoft Office
• grundläggande kunskaper i HTML
• kunskaper i sökmotoroptimering och användbarhet
• kunskaper i Photoshop.
Meriterande
Det är meriterande att du är en god presentatör med god pedagogisk kompetens samt har
• erfarenhet av att arbeta med omvärldsbevakning, webbstatistik och uppföljning
• erfarenhet av bildbehandling
• erfarenhet av att jobba med sociala medier
• erfarenhet av att jobba med rörliga medier (video/film)
• kunskaper i Google Analytics.
Personliga förmågor
Vi fäster stor vikt vid personliga förmågor så som engagerad, driven, självständig, strukturerad, lyhörd och god samarbetsförmåga. Du behöver vara lösningsinriktad och kunna se helheten inom myndighetens verksamheter samt vara intresserad av att följa med i den digitala utvecklingen.
Om anställningen
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Placeringen är på vårt kontor i Östersund. Resor till kontoret i Solna förekommer. Tillträde sker snarast enligt överenskommelse.
Övriga upplysningar
Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta enhetschef Nilla Selsmo på telefonnummer 010- 205 29 69.
Fackliga företrädare är för SACO Ulrika Owen, telefon 010-205 28 83, och för ST Anita Ekner, telefon 010-205 24 50.
Vi undanber oss erbjudanden om hjälp medannonsering och rekrytering.
Så ansöker duAnsök senast 2017-05-07 via myndighetens hemsida
Arbetsgivarens diarienummer: 01177-2017
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFolkhälsomyndigheten
AdressFolkhälsomyndigheten
Forskarens väg 3
83140 Östersund
KontorsadressForskarens väg 3
Jobbnummer 3469576
Observera att sista ansökningsdag har passerat.