Webbansvarig, digital strateg
BRG, Business Region Göteborg AB / Webbmasterjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla webbmasterjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos BRG, Business Region Göteborg AB i Göteborg,
Mölndal eller i
hela Sverige Business Region Göteborg ansvarar för näringslivsutveckling i Göteborgs Stad och representerar 13 kommuner i regionen. Business Region Göteborg ska bidra till att skapa fler arbetstillfällen och därigenom åstadkomma en hållbar tillväxt i Göteborgsregionens näringsliv. Detta gör vi genom att erbjuda kunskap och kontakter som skapar förutsättningar för dig som vill starta, etablera eller utveckla företag i regionen.
Publiceringsdatum2022-10-12ArbetsuppgifterNu vill vi förstärka vårt team med en digital strateg med särskilt ansvar för våra webblösningar. Du ska känna dig trygg med digitala kanaler och hur de samverkar för bästa resultat. Nyfikenhet och vilja är en förutsättning för framgång i rollen, men ska du lyckas krävs också erfarenhet du har testat det mesta, kan dina verktyg och är fullt medveten om att det finns mycket kvar att upptäcka, utveckla, skapa och göra. Att dela med dig av kunskap, lotsa kollegor rätt och förvalta system är lika viktigt för dig som att hitta nya lösningar. Känner du igen dig? Hör av dig till oss direkt!
Vad vi kan erbjuda
Inom kommunikation är det vår ambition är att med fokus på näringslivet bygga lokal stolthet, ett bredare engagemang och en nyfikenhet internationellt. Samarbetet, nyfikenheten och glädjen är viktiga delar i vardagen. Vi vill ligga i framkant inom kommunikation och testar gärna nya lösningar för att nå ut.
Utöver ett riktigt intressant jobb med mycket eget ansvar och härliga kollegor erbjuder vi goda möjligheter till utveckling, förmånspaket bl a innehållande utökad semesterledighet, friskvård och kollektivtrafik. Och inte minst en möjlighet att verkligen göra skillnad för Göteborg.
Beskrivning av rollen Webbansvarig, digital strateg
Vi vill att du tar ansvar för förvaltning, projektledning, utveckling och support i arbetet med våra webbplatser och andra digitala verktyg kopplade till marknad och kommunikation. Det kan bland annat innebära att kravställa och driva webbprojekt i samarbete med våra externa leverantörer samt att ta ett övergripande ansvar för utveckling av andra digitala verktyg. Detta görs i tätt samarbete med ansvarig för digital marknadsföring. Du tar också ansvar för att våra kanaler följer gällande lagar och riktlinjer (Schrems II, GDPR, tillgänglighetsdirektivet etc). Supporten i rollen kan bland annat handla om att felsöka i våra webbar samt att guida och utbilda redaktörer i de verktyg vi använder. Nya digitala lösningar utvecklas i samverkan och i detta arbete har du en central, proaktiv roll med ansvar för webblogik och integreringar. Vi arbetar datadrivet. Att följa trafik för att optimera våra kanaler på bästa sätt är en viktig del i arbetet, likaså att sökmotoroptimera vårt innehåll.
Några exempel på verktyg vi använder: Drupal, Emarketeer, Clipsk, Screen 9, Cision, Imbox, Adobe-paketet och sociala kanaler (Linkedin, Instagram, Twitter, Facebook mfl). Viktigt att du känner dig trygg med dessa eller motsvarande verktyg.
KvalifikationerErfarenhet och utbildning - Krav
Ett krav är att du har relevanta studier bakom dig samt minst fem års erfarenhet inom området webbutveckling och digital strategi (både praktisk och strategisk erfarenhet). Det är också ett krav att du haft en samordnande eller ledande roll i webbprojekt och att du känner dig trygg i de verktyg som krävs för rollen. Vidare är det viktigt att du har god förmåga att sätta dig in i komplexa processer och rutiner och är van att förhålla dig till juridiska aspekter i arbetet, samt hålla andra uppdaterade om dessa. Att du talar och skriver svenska flytande samt har god kunskap i engelska är viktigt. Som person är du strategisk och strukturerad med ett tydligt helhetsperspektiv och en förståelse för vikten av gott samarbete.
ÖVRIGT
Rollen är en tillsvidareanställning på heltid kopplat till marknads- och kommunikationsavdelningen och du rapporterar till chefen för avdelningen, Marie Gumabon.
Vi intervjuar löpande och tar emot ansökningar till och med 26/10. Varmt välkommen med din ansökan och hör gärna av dig om du har frågor kring rollen.
Vi gör ett nytt försök - På jakt efter en ny stjärna till kommunikationsteamet: En digital strateg med särskilt ansvar för våra webblösningar. Du ska känna dig trygg med digitala kanaler och hur de samverkar för bästa resultat. Nyfikenhet och vilja är en förutsättning för framgång i rollen, men ska du lyckas krävs också erfarenhet du har testat det mesta, kan dina verktyg och är fullt medveten om att det finns mycket kvar att upptäcka, utveckla, skapa och göra. Att dela med dig av kunskap, lotsa kollegor rätt och förvalta system är lika viktigt för dig som att hitta nya lösningar.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2023-01-01 Eller enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-10-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBrg, Business Region Göteborg AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C107347".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Brg, Business Region Göteborg AB (org.nr 556439-5878)
Arbetsplats Göteborgs Stad , Business Region Göteborg
Kontakt Kommunikationschef
Marie Gumabon
marie.gumabon@businessregion.se 031-3676116 Jobbnummer 7069468
Observera att sista ansökningsdag har passerat.