Web Editor med kundupplevelsen i fokus
Capio Sverige AB, Group Communications / Webbmasterjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla webbmasterjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Capio Sverige AB, Group Communications i Göteborg Är du en driven Web Editor med känsla för kommunikation? Vi på Capio söker nu dig som är redo att forma våra kunders digitala resa till framtidens vård! Med visionen att förbättra hälsan för människor varje dag, erbjuder vi ett brett och högkvalitativt vårdutbud genom våra sjukhus, specialistkliniker och vårdcentraler i Sverige, Norge och Danmark - digitalt när det är möjligt och fysiskt när det behövs.
Sedan 2018 är vi en del av Ramsay Santé, en ledande vårdgivare med 36 000 medarbetare i sex olika länder. Tillsammans med våra engagerade kollegor samarbetar vi för att finnas där för dem som behöver oss, idag och genom hela livet. Välkommen till Capio och möjligheten att göra skillnad som är viktig på riktigt.
Din roll:
Brinner du för bra kundupplevelser och tillgänglighet i den digitala världen? Då kan vi vara arbetsplatsen du söker!
Hos oss på Capio blir du en del av vår växande nordiska marknadsavdelning och vår spännande digitala resa. I tätt samarbete med dina kollegor i webbteamet kommer du bland annat att skapa, publicera, optimera och följa upp innehåll på capio.se baserat på sökmönster, webbanalys och interna önskemål. Målet? Att ständigt utveckla vår webbplats och digitala kundupplevelse. Med andra ord kommer du se till att innehållet följer vårt visuella uttryck och tonalitet samtidigt som du säkerställer tillgänglighet och användarvänlighet - alltid med fokus på hög kvalitet, struktur och målgrupp. Förutom samarbetet med dina närmsta kollegor, kommer du även att arbeta med webbyråer för att generera, specificera och detaljera önskemål och krav vid vidareutveckling av design och funktion. Därtill agerar du operativt ansvarig för vår webbplatsstruktur, navigering och funktionalitet. Du rapporterar till Sofia, vår Digital Customer Experience Manager.
Dina egenskaper:
Vi söker dig som vet vad som krävs för att skapa en riktigt bra och tillgänglig kundupplevelse. Med din tidigare erfarenhet av redaktionell webbutveckling och konverteringsoptimering, har du en förståelse för helheten och rör dig tryggt och vant i din roll - alltid lika prestigelös och kundfokuserad. Du är en noggrann person som kan konsten att skapa struktur och är van vid förvaltningsprocesser. Även om du tycker om att arbeta självständigt, uppskattar du ett bra samarbete där du kan dela med dig och ta del av olika kompetenser och erfarenheter. Till sist tror vi att du är en ansvarstagande och detaljorienterad person som brinner för det digitala kundmötet - och att förvandla kundbeteenden till innehåll som driver engagemang.
Det här har du med dig:
- En bakgrund inom digital kommunikation och en vana att arbeta enligt processer för webbutveckling och förvaltning. Troligen har du jobbat som webbredaktör, digital kommunikatör eller liknande tidigare.
- Erfarenhet av analys, A/B-tester och konverteringsoptimering samt verktyg för detta
- Tidigare erfarenhet av arbete med digital tillgänglighet och en förståelse för vad som krävs för att kod och innehåll ska hålla god nivå samt följa WCAG-riktlinjerna
- Kunskap och erfarenhet av Optimizely eller andra CMS-verktyg
- Erfarenhet av Photoshop och att arbeta med enklare redigering/anpassning för webbplatsinnehåll
- Svenska i tal och skrift
För frågor kring tjänsten, vänligen kontakta Sofia Arnbom, Digital Customer Experience Manager, på
sofia.arnbom@capio.com.
Intervjuer och urval kommer att göras löpande. Vi lägger stor vikt vid personlighet. Tjänsten är placerad på Capios huvudkontor i centrala Göteborg.
Capio - Nordens största privata vårdgivare
Capios vision är att förbättra hälsan för människor varje dag. Vi vill göra skillnad för våra patienter genom att se, lyssna och finnas här - idag och genom hela livet. Våra medarbetare är viktiga för oss och vi vill ge dem kraften att finnas där för våra patienter men också för att utveckla vården i stort. I vårt dagliga arbete jobbar vi utifrån våra värderingar: Quality, Empowerment, Innovation och Social responsibility. De hjälper oss att uppfylla vårt patientlöfte om att vara en pålitlig partner - närvarande och nytänkande. Tillsammans förbättrar vi folkhälsan - en individ i taget!
Capio erbjuder ett brett och högkvalitativt vårdutbud genom våra sjukhus, specialistkliniker och vårdcentraler i Sverige, Norge och Danmark. Våra patienter kan även få hjälp via våra digitala tjänster. Capio är sedan 2018 en del av Ramsay Santé - en ledande vårdgivare med 36 000 medarbetare i sex länder. För mer information, besök
https://capio.se/.Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2022-05-31ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-06-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagCapio Sverige AB, Group Communications
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/999".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Capio Sverige AB (org.nr 556062-5237)
Arbetsplats Capio Sverige AB, Group Communications
Kontakt Sofia Arnbom, Digital Customer Experience Manager
0730746014 Jobbnummer 6698487
Observera att sista ansökningsdag har passerat.