Web Analytics & Data Intelligence Specialist Stockholm

Amnet / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Amnet i Stockholm

Vi söker en driven specialist med stort intresse för data och analys till Amnet.
I rollen kommer du att arbeta i kundteam tillsammans med specialister för att stödja våra kunder i implementation av mätning men även löpande analys och rapportering baserat på data från olika kanaler och mätsystem.

Primära ansvarsområden

• Ge strategiska rekommendationer på mätningslösningar för digital marknadsföring.
• Implementera mätningslösningar i Google Analytics, Adobe Analytics och Google Tag Manager men även andra produkter som DoubleClick är aktuellt.
• Bibehåll och utveckla ett starkt kunnande kring Googles 360 Suit och andra relevanta mätningslösningar.
• Ge insikter och ta fram rekommendationer för att optimera kampanjeffektivitet över hela köpresan.
• Ta fram avancerade rapporter och analysera attribution över kanalgränserna för att öka effektiviteten i mediaköpen.
• Ta fram lösningar för datavisualisering i dashboards som möjliggör för kunder och specialister att följa webbplatsaktivitet och försäljning i realtid.

Personlig kravprofil

• Mycket stort fokus på detaljer och god problemlösningsförmåga.
• Van vid att presentera inför både stora och små grupper med varierande kunskapsnivå, internt i koncernen och hos kund.
• God självledningsförmåga och positiv attityd till utmaningar.
• Förmåga att själv kunna prioritera mellan olika arbetsuppgifter och projekt då du kommer att arbeta med flera kunder och projekt samtidigt.

Grundkrav för att ansöka

• Erfarenhet av att arbeta Hands-on i Google Analytics.
• Förmåga att arbeta med dataanalys och komma med träffsäkra rekommendationer baserat på data.
• Avancerade Excelkunskaper.
• God förståelse för digital marknadsföring som SEO, Paid Search, Sociala Medier, Displayannonsering, etc.

Önskade kvalifikationer

• Kunskaper inom datavisualiseringverktyg som Klipfolio, Tableu, Datorama, Google Data Studio och Qlikview.
• Erfarenhet av mediaköp då du kommer att bidra med insikter för att rådge om hur mediabudgetar löpande ska fördelas.
• Vana av att arbeta med stora datamängder och grundläggande förståelse av SQL och databaser.
• En akademisk examen.

Med rollen kommer många fördelar:

• En rolig och stimulerande arbetsmiljö mitt på Södermalm.
• Trevliga och kunniga kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap.
• Möjlighet att arbeta med flera av Sveriges största webbplatser och annonsörer.
• Möjligheten att växa både inom ditt specialistområde och inom Dentsu Aegis Network
• Flexibla arbetstider, marknadsmässig lön och förmåner.

Publiceringsdatum
2018-03-23

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 0001-01-01

Företag
Amnet

Adress
Amnet
11829 STOCKHOLM

Kontorsadress
Åsögatan 108

Jobbnummer
4042858

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Amnet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Amnet: