Web Analytics & Data Intelligence Specialist Stockholm
Amnet / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Amnet i Stockholm Vi söker en driven specialist med stort intresse för data och analys till Amnet.
I rollen kommer du att arbeta i kundteam tillsammans med specialister för att stödja våra kunder i implementation av mätning men även löpande analys och rapportering baserat på data från olika kanaler och mätsystem.
Primära ansvarsområden
• Ge strategiska rekommendationer på mätningslösningar för digital marknadsföring.
• Implementera mätningslösningar i Google Analytics, Adobe Analytics och Google Tag Manager men även andra produkter som DoubleClick är aktuellt.
• Bibehåll och utveckla ett starkt kunnande kring Googles 360 Suit och andra relevanta mätningslösningar.
• Ge insikter och ta fram rekommendationer för att optimera kampanjeffektivitet över hela köpresan.
• Ta fram avancerade rapporter och analysera attribution över kanalgränserna för att öka effektiviteten i mediaköpen.
• Ta fram lösningar för datavisualisering i dashboards som möjliggör för kunder och specialister att följa webbplatsaktivitet och försäljning i realtid.
Personlig kravprofil
• Mycket stort fokus på detaljer och god problemlösningsförmåga.
• Van vid att presentera inför både stora och små grupper med varierande kunskapsnivå, internt i koncernen och hos kund.
• God självledningsförmåga och positiv attityd till utmaningar.
• Förmåga att själv kunna prioritera mellan olika arbetsuppgifter och projekt då du kommer att arbeta med flera kunder och projekt samtidigt.
Grundkrav för att ansöka
• Erfarenhet av att arbeta Hands-on i Google Analytics.
• Förmåga att arbeta med dataanalys och komma med träffsäkra rekommendationer baserat på data.
• Avancerade Excelkunskaper.
• God förståelse för digital marknadsföring som SEO, Paid Search, Sociala Medier, Displayannonsering, etc.
Önskade kvalifikationer
• Kunskaper inom datavisualiseringverktyg som Klipfolio, Tableu, Datorama, Google Data Studio och Qlikview.
• Erfarenhet av mediaköp då du kommer att bidra med insikter för att rådge om hur mediabudgetar löpande ska fördelas.
• Vana av att arbeta med stora datamängder och grundläggande förståelse av SQL och databaser.
• En akademisk examen.
Med rollen kommer många fördelar:
• En rolig och stimulerande arbetsmiljö mitt på Södermalm.
• Trevliga och kunniga kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap.
• Möjlighet att arbeta med flera av Sveriges största webbplatser och annonsörer.
• Möjligheten att växa både inom ditt specialistområde och inom Dentsu Aegis Network
• Flexibla arbetstider, marknadsmässig lön och förmåner.
Publiceringsdatum2018-03-23Så ansöker duSista dag att ansöka är 0001-01-01
FöretagAmnet
AdressAmnet
11829 STOCKHOLM
KontorsadressÅsögatan 108
Jobbnummer 4042858
Observera att sista ansökningsdag har passerat.