Volkswagen Finans söker administratör till Fleet Operations

2Complete AB / Administratörsjobb / Södertälje
2016-09-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Volkswagen Finans söker administratör till Fleet Operations" (publicerad 2017-02-07) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos 2Complete AB i Södertälje, Nykvarn, Botkyrka, Huddinge, Gnesta eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2016-09-13

Om företaget
Volkswagen Finans Sverige AB (publ) i Södertälje är ett helägt dotterbolag till Europas största aktör inom fordonsfinansiering; Volkswagen Financial Services AG. Volkswagen Financial Services är i sin tur är ett helägt dotterbolag till Volkswagen AG. Vi finansierar Volkswagen Personbilar, SKODA, Audi, SEAT, Volkswagen Transportbilar och Porsche - samtliga med starkt fäste på den svenska marknaden. I samarbete med Volkswagen Group Sveriges återförsäljarnät erbjuder de en rad intressanta och förmånliga finansieringsalternativ, exempelvis billån och leasing för konsument eller företag.

Arbetsuppgifter
Fleet Operations består idag av 17 medarbetare fördelat i två team. Teamen ansvarar för olika delar i processen, från implementation till hantering av alla förekommande bilrelaterade kostnader. Medarbetarna inom teamen svarar för daglig kontakt med kunder, återförsäljare och samarbetspartners i kombination med administrativt arbete. Teamen hanterar idag omkring 5 000 biladministrationsavtal, 20 000 billeasingavtal. Avdelningen är nu under stark utveckling, varav de nu söker medarbetare som vill bidra till deras framgång.

Inom teamet Fleet Support arbetar för närvarande 7 medarbetare. Teamets huvudsakliga arbetsuppgifter är att med uttalat kundfokus ansvara för kundservice och support till förare samt det administrativa flödet gällande avrop och bilbeställningar av nya bilar. Därtill ansvarar teamet för alla förekommande ändringar som är kopplade till våra kunders leasing- och biladministrationskontrakt samt att besvara frågor om våra kunders fakturor och redovisning av bilrelaterade kostnader.

Inom teamet Fleet Admin arbetar för närvarande 9 medarbetare. Teamets huvudsakliga arbetsuppgifter är att administrera alla förekommande flöden kopplade till vår biladministrationstjänst. Att granska, varukoda och betala våra kunders leverantörsfakturor, hantera elektroniska fakturafiler från leverantörer, hantera post och utskick till kunder och att placera inbetalningar är några av de stora flöden som förekommer. Därtill ansvarar teamet även för fakturering, avstämningar och utredningar samt för aktivering av nya leasing och administrationskontrakt.

Vi söker nu en medarbetare som primärt kommer att arbeta inom teamet Fleet Admin.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Hantering av bilrelaterade kostnader såsom:

• Rimlighetsbedömning av leverantörsfakturor
• Placering av inbetalningar
• Inläsning av fakturafiler
• Avvikelsehantering
• Avstämningar
• Andra förekommande arbetsuppgifter inom teamet

Profil
Vi söker dig som är kommunikativ och serviceinriktad och har förmåga att arbeta såväl i grupp som självständigt. Du behöver vara noggrann och strukturerad, kunna arbeta proaktivt och bidra till utveckling av nya processer och rutiner. Vidare är det viktigt att du kan prioritera och arbeta under tidvis högt tempo. Prestigelös, initiativrik och lösningsorienterad är andra egenskaper som vi värdesätter, tillsammans med en hög administrativ förmåga. Då Fleet Operations är under tillväxt är det viktigt att du trivs i en föränderlig miljö och att du från tid till annan också får växla arbetsuppgifter och bidra där behovet är som störst.

Ett krav är att du har kunskap och arbetslivserfarenhet av biladministration alternativt bilfinansiering och/eller ekonomirelaterad administration. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Tjänsten är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av 2Complete AB men arbetar stationerad hos vår kund Volkswagen Financial Services.

Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till ansvarig rekryteringskonsult Anna Magnusson på telefon 076- 869 30 48 alt. anna@2complete.se

Om 2Complete

2Complete är auktoriserade medlemmar inom Almega bemanningsföretagen sedan 2012

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-17
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 687
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Magnusson anna@2cmplete.se

Företag
2Complete AB

Adress
2Complete AB
Sveavägen 33
11134 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 33, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3044711

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från 2Complete AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos 2Complete AB: