Voice of Customer Agent

Headsource AB / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Headsource AB i Stockholm, Göteborg eller i hela Sverige

Voice of Customer Agent (VOC) - Norsktalande medarbetare till Samsung

Agentens Huvudmål

VOC-agenter hjälper och undersöker när kunder är missnöjda med sina erfarenheter av Samsung-produkter. De gör det genom att titta på klagomål om produkten, service, svar och andra problem som påverkar kunderna negativt.

VOC tar inte emot några ärenden direkt från slutkunder, alla ärenden kommer till VOC från våra callcenter, efter acceptans från VOC.

VOC genomför en noggrann utredning av inkomna ärenden baserat på information från verkstaden, återförsäljare, callcenter, konsumentlagstiftning, Samsungs juridiska avdelning och/eller andra möjliga resurser, med hjälp av VOC:s processer och riktlinjer.



Uppgifter/Ansvarsområden

Registrering, utredning och hantering av ärenden som mottagits av VOC via telefon, e-post eller vanlig post.

Insamling av information - rapporter, fakta, lagar, uttalanden och annan dokumentation för korrekt hantering av ärenden.

Kontakt med verkstäder, produktspecialister och callcenter för att lösa ärenden.

Bedöma orsakerna, konsekvenserna och lösningarna för ärenden baserat på ärendets natur.

Upprätthålla en bra kundrelation.

Bedöma vad rimlig kompensation kan vara för respektive ärende.

Hantera Early Warning/Risk sensing.

Ta emot och hantera produktsäkerhetsärenden (PL) (dokumentinsamling, kundinformation och första instans för att hantera ärendet).

Hantera PL-uppföljning genom kontakt, översättningar och andra former av assistans.

Utreda och vidarebefordra ärenden med felaktig information på webbplatsen/manualen/etc.

Hantera RMA-relaterade (återbetalning/kredit) frågor från kunder.

Ansvarig för goodwill-mail för kostnadsfria reparationer.

Informera och hantera kunder med frågor och klagomål angående garantier, klagomål eller andra typer av frågor/klagomål/synpunkter.

Assistera callcenter med svar på frågor om garantier, klagomål och annan VOC-relaterad information.

Om det behövs, assistera XPOS-teamet med ärenden som XPOS-teamet själva inte kan hantera.

Hjälpa produktspecialister och produktchefer med information om äldre problem, krav och/eller supportfrågor.

Utföra utgående kundsamtal för att följa upp kring kundernas upplevelse.

Översätta texter för manualer, webbsidor och andra informativa meddelanden till det språk som landet du representerar talar.

Assistera Samsung-anställda med din kunskap i olika ärenden.



Förväntningar

Hjälpa kollegor med inkommande VOC-ärenden även för andra länder.

Oavsett vem som mottagit och påbörjat ett ärende, ta ägarskap för att slutföra ärendet.

Hantera service- och reklamationsärenden med största omsorg och förståelse.

Registrering/loggning av ärenden måste göras under eller i direkt anslutning till samtalet.

Positiv attityd gentemot Samsung-produkter, Samsung som varumärke och Samsungs kunder.

Punktlig, lojal, pålitlig och med god utvecklingspotential.

Förmåga att logga och sammanställa problem och lösningar.

Förmåga att hantera stress.

Förmåga att bygga starka, långvariga kundrelationer.

Logga 100% av inkommande samtal enligt anvisningar.



Behörighet

Bedöma kompensation enligt VOC:s processer och manualer.

Skapa goodwill-mail för kostnadsfria reparationer.

Neka VOC-kunder.



Personlighet:

Stark och trygg person - förmåga att få kunderna att känna sig lugna och trygga.

Effektiv

Strukturerad

Nyfiken

Driven



Behöver ha:

Förmåga att registrerar ärenden under samtalen.

Förmåga att dator som arbetsverktyg, för att enkelt navigera mellan olika system.

Medium/hög erfarenhet av Outlook och Word.

Grundläggande/medium erfarenhet av Excel.

Erfarenhet av kundtjänst via telefon.



Språk:

Norska som modersmål i skrift och tal.

Bra på engelska, både muntligt och skriftligt.



Önskvärt att ha:

Erfarenhet av kundtjänst för efterförsäljning.

Erfarenhet av konsumentlag.

Erfarenhet av kundtjänst som hanterar kompensation, returer och krediter.

Erfarenhet av kundtjänst som omfattar hantering av försäkringskrav/regressfordringar.

Bra/modersmål i skrift och tal på ett andra nordiskt språk.

Rollen är en konsultanställning i Headsource och placeringsorten är på Samsung i Kista. Bra fast lön, pension, friskvård och härliga medarbetare utlovas.

Skicka in din ansökan samt CV på engelska, tackar.

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-11-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Headsource AB (org.nr 559373-0749)

Jobbnummer
8223860

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Headsource AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Headsource AB: