Vöfab söker controller
Växjö kommun, VöFAB / Administratörsjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Växjö kommun, VöFAB i Växjö Vöfab är ett mångfaldscertifierat fastighetsbolag i Växjö kommunkoncern. Vårt syfte är att skapa miljöer för människor att växa igenom hela livet och vi söker nu en controller som kan stödja oss i detta arbete.
Vilka är vi?
Vi är kunniga, trygga och ärliga fastighetsförvaltare som agerar i framkant under byggandet av framtidens Växjö. Som kluriga samhällsbyggare vet vi att nyckeln till framgång är att få människor att trivas. Därför skapar vi miljöer där människor verkligen kan växa - genom livet.
Vårt uppdrag är att tillsammans med verksamhetsansvariga, dvs våra hyresgäster, utveckla miljöer som ökar Växjö kommuns attraktionskraft, skapa förutsättningar för fortsatt utveckling och bidra till kommunens framgång. Vilket har gjort att företaget under de senaste tio åren utvecklats från att vara en fastighetsförvaltare till att också bli en stor byggherre.
Vöfab äger och förvaltar ett 130-tal fastigheter i Växjö stad. I genomsnitt vistas cirka 30 000 människor i alla åldrar dagligen i våra fastigheter. Företaget har cirka 70 anställda inom olika yrkesgrupper, omsätter ungefär 370 miljoner kronor och växer stadigt. Vöfab är ett företag med korta beslutsvägar och ett öppet klimat som vi värnar om.
Läs mer om vårt arbete på vår hemsida!
Ekonomienheten svarar för styrning och uppföljning av ekonomi; budget, bokföring, prognos, bokslut, redovisning, projektstöd samt fakturahantering, men även Vöfabs reception. Syftet är att tillhandahålla rätt ekonomisk information till interna beslutsfattare, se till att gällande regelverk följs samt att ge intern och extern service.
Då en av våra controllers kommer gå i pension under våren 2019 söker vi en ersättare.
Publiceringsdatum2018-11-28ArbetsuppgifterTjänsten som controller är bred och varierad, du kommer arbeta med många frågor gällande ekonomi och ekonomisk uppföljning. En del av arbetsuppgifterna delar du med kollegor andra är du huvudansvarig för. Du rapporterar till och arbetar nära ekonomichef men kommer även samarbeta med projektavdelning och företagsledning.
Några av dina arbetsuppgifter blir:
• Budget, redovisning och bokslut för dotterbolag och uppdragsgivare.
• Fastighetsvärdering.
• Hyreskalkyler, hyresberäkningar och hyresavtal.
• Ekonomisk uppföljning och avslut av byggprojekt.
Du kommer också vara ett stöd när det gäller:
• Köp- och försäljning av fastigheter
• Fastighetstaxering
KvalifikationerFör att passa in i rollen krävs att du har högskoleexamen motsvarande civilekonom eller motsvarande. Vi ser det som en stark merit om du har erfarenhet av hyresberäkningar inom fastighetsbranschen.
Som person har du en hög känsla av integritet samtidigt som är du är samarbetsinriktad och kvalitetsmedveten. Du är också duktig på att förmedla dig muntligt. Eftersom du kommer vara vår specialist på de ämnen som tjänsten berör förväntar vi oss att du har specialistkunskap som kommer övriga företaget till gagn.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-16
Ange följande referens när du ansöker: A832730
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEva Kjellberg 0470-411 74
FöretagVäxjö kommun, VöFAB
AdressVäxjö kommun, VöFAB
Nygatan 34
35112 Växjö
Kontorsadress35112 Växjö
Jobbnummer 4476980
Observera att sista ansökningsdag har passerat.